Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndersP
Det där med keyless hur fungerar det egentligen?
Jag bor i villa och är relativt nära min bil hela tiden(den är beställd men inte levererad)
Från vilket avstånd är bilen upplåst ?
Lägger jag "nyckeln" i hallen är bilen 4 meter bort, är den då låst eller öppen ?
av Niclas
AndersP skrev:Det där med keyless hur fungerar det egentligen?
Jag bor i villa och är relativt nära min bil hela tiden(den är beställd men inte levererad)
Från vilket avstånd är bilen upplåst ?
Lägger jag "nyckeln" i hallen är bilen 4 meter bort, är den då låst eller öppen ?
Du måste stå ungefär en meter ifrån bil för att du ska kunna låsa upp bilen och jag tycker keyless drive är riktigt bra :D
Användarvisningsbild
av AndersP
Härligt, har med det i min spec :P
av najk
Amli skrev:
najk skrev: Amli, vad har du för utrustning mer?
Här kan du se min bil. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=31536
Riktigt snygg bil och skön utrustning!! Side Scuff Plates gör bilen extra tuff.

Jag har en kollega som har beställt en V70 med laminerade rutor runt om. Jag ska provköra den och se hur mycket det gör på ljudet i kupén. Det är ju riktigt skönt när det är tyst i bilen.
av najk
Ang. Nyckelavstängning av passagerarkrockkudden..

Vågar man ha en barnstol i framsätet efter att man har stäng av med nyckel? Eller ska man lämna in bilen för att plocka ur airbagen helt och hållet? Hur har ni andra resonerat? Eller är det bättre att ha stolen i baksätet?
najk skrev:Ang. Nyckelavstängning av passagerarkrockkudden..

Vågar man ha en barnstol i framsätet efter att man har stäng av med nyckel? Eller ska man lämna in bilen för att plocka ur airbagen helt och hållet? Hur har ni andra resonerat? Eller är det bättre att ha stolen i baksätet?
Det gäller hela Volvos säkerhetsrykte. Inte en chans att dom hade haft funktionen om det inte hade funkat!

Det är även så att om bilen märker att något är fel i bortkopplingssystemet så "kopplar den ur" (deaktiveras) kudden av sig själv. Eftersom den kan göra mer skada än nytta om den används fel.
av najk
Vad bra!
Jag kör ofta långt både i tjänsten och privat så det är ju klockrent att man kan använda passagerarplatsen till både vuxna och barn.
Användarvisningsbild
av Guligan
Nä, den stora risken är nog att man glömmer beställa nyckelavstängning när man specar bilen. Det var nära ögat för min del.
av JHg
Guligan skrev:Nä, den stora risken är nog att man glömmer beställa nyckelavstängning när man specar bilen. Det var nära ögat för min del.
Borde vara standard på alla Volvo. Som ett led i säkerhets tänkandet...

Tack så mycket för tipsen. Jag kollar d[…]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]