Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av troubleshooter
Har råkat ut för ett problem, halvljuset på min -08 v70 går ej att stänga av, lyser hela
tiden oavsett läge på switchar mm, hanterar det med att få lossa batteripoolen när man
parkerar bilen, någon som har någt tips, inge bra :x .

Har slagit av allt som har med belysning och göra i menyerna.
av pumpnasare
troubleshooter skrev:Har råkat ut för ett problem, halvljuset på min -08 v70 går ej att stänga av, lyser hela
tiden oavsett läge på switchar mm, hanterar det med att få lossa batteripoolen när man
parkerar bilen, någon som har någt tips, inge bra :x .

Har slagit av allt som har med belysning och göra i menyerna.
Har du dragkrok är toligen felet där
Kan du utveckla det lite ?
av pumpnasare
troubleshooter skrev:Kan du utveckla det lite ?
Nu är detta mina erfarenheter från tidigare Volvo, men det som var vanligt då var att det blev kortis i draget.
Iband gick det inte att slå av motorn när halvljuset var på osv. Första frågan från en mek. i Norr är har du drag.
Men kan vara nåt helt annat.
Hade batteripolen av en timme och när jag satte tillbaks den så var halvljuset släckt, jippie tänkte jag
och provkörde 5 min, parkerade bilen stängde av motorn tog ur nyckeln, med halvljuset tänt igen.... ?:-/

Och ja jag har dragkrok, avtagbar men antar att du syftar till elkontakten, har tittat och känt lite och det känns torrt vid kontakten i alla fall

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]