Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arese
XC90_Executive skrev:Har man P-hjälp för att man tror att man ska kunna blunda när man parkerar så har man missuppfattat grejen rejält...

Det heter ju parkeringshjälp. Själv tycker jag att det är helt suveränt! Speciellt tillsammans med backkamera som jag har.
Ja det finns säkert de som behöver/vill ha hjälpen. Då är det bra att det finns. Själv skulle jag dock aldrig betala för den typen av stöd, lärde mig köra utan och har aldrig kännt behovet trots att jag haft det på våra sex senaste bilar...

Generellt sett kan jag ibland oroa mig för att alla gadgets gör att folk slutar "köra" bil och bara "åker med"...

Mvh
Arese
av Amli
Och jag lärde mig att köra bil utan servo och ABS bromsar oxå ;-//
Jag förstår och håller med till en viss del, men som XC90_Executive säger så ska de endast ses som hjälpmedel.
Användarvisningsbild
av StringerBell
När man utrustar sin bil får man tänka på att det skall vara attraktiv att sälja i andra hand också. Man få lägga band på sig om man vill göra väldigt personliga, udda val.
Användarvisningsbild
av Guligan
StringerBell skrev:När man utrustar sin bil får man tänka på att det skall vara attraktiv att sälja i andra hand också. Man få lägga band på sig om man vill göra väldigt personliga, udda val.
Ja och kanske ännu mer att man får beakta vilka tillval man bör välja för att bilen skall vara attraktiv i andrahand. Tror t.ex. inte att parkeringshjälp fram varken höjer eller sänker värdet på bilen när den skall säljas. Att däremot välja en grundutrustad bil (dvs inte Kinetic), den blir rätt ointressant som beg.objekt.
Användarvisningsbild
av Guligan
StringerBell skrev:När man utrustar sin bil får man tänka på att det skall vara attraktiv att sälja i andra hand också. Man få lägga band på sig om man vill göra väldigt personliga, udda val.
Exempel... Tänk en Passion red V70 med Cranberry red skinnklädsel... :-O)
av Arese
Amli skrev:Och jag lärde mig att köra bil utan servo och ABS bromsar oxå ;-//
Jag förstår och håller med till en viss del, men som XC90_Executive säger så ska de endast ses som hjälpmedel.
Jag oxå, bakhjulsdrivet dessutom, tror att man har nytta av det även när man kör med ABS, ESP och allt vad det nu heter. Sen tror jag att man ska skilja på olika hjälpmedel, tvekar på att bakvarnare har räddat lika många liv som ABS eller ESP...... :D

Återigen, jag tycker att nyttan med parkeringshjälp är högst begränsad men tycker man att man behöver det så visst....

Mvh
Arese
av Amli
Arese skrev: Återigen, jag tycker att nyttan med parkeringshjälp är högst begränsad men tycker man att man behöver det så visst....
Allt måste ju trots allt inte fylla en livs räddande funktion. Av nyfikenhet, varför valde du en summum utrustad bil?
av Arese
Amli skrev:
Arese skrev: Återigen, jag tycker att nyttan med parkeringshjälp är högst begränsad men tycker man att man behöver det så visst....
Allt måste ju trots allt inte fylla en livs räddande funktion. Av nyfikenhet, varför valde du en summum utrustad bil?
Anser att Momentum är miniminivå och för endast drygt 10k till fick jag läder och 17 tum vilket jag ändå ville ha. Då var det lika bra att ta Summum då jag fick en massa andra saker "gratis".
av bult
Amli skrev:
För att man kan och har råd, pengar har aldrig spelat någon roll för min del =)
Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]