Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av monster
Hur farligt är det att köpa en V70 2,4t med automat och geartronic som har gått 30k mil egentligen?
Hur långt håller dom här lådorna på ett ungefär?

Bilen har använts som tjänstebil, och ser riktigt fräsch ut.
Men jag är rädd att det kan bli väldigt svårt att bli av med den om jag skulle vilja sälja den?

Är det helt orimligt att köpa en bil som har gått såhär långt?
Vad skulle ni betala för den? Priset ligger på 65 papp med snygga fälgar.

Kan tillägga att det är en -00:a.

Mvh
Låter som ett riktigt överpris!

Jag har en 01:a 2.4t automat med bussines paket som rullat 15. Den listar 69000kr på bilfirma för inbyte.

Skulle max ge 20000kr för den och räkna med problem bilen har gått 30
av monster
Knivstav70 skrev:Låter som ett riktigt överpris!

Jag har en 01:a 2.4t automat med bussines paket som rullat 15. Den listar 69000kr på bilfirma för inbyte.

Haha oj ja då verkar det ju verkligen vara ett överpris, även om bilen verkar hur fräsch som helst.
Men man får väl aldrig speciellt mycket när man byter in en bil?

Iof så kollade jag på bilpriser.se nu:
Köppris 38 900 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 28 000-34 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.

Vad överprisade bilarna på blocket är, finns ju i princip ingen fräsch häromkring som kostar 38900:- oavsett miltal.
Dom flesta på blocket ligger ju iaf på över 50 000:- även fast dom har rullat långt, när jag kollar i Dalarnas och angränsande län.

Jag skulle gärna köpa en som har rullat 15 för 69 000:-, men att hitta något sånt på blocket finns ju bara inte.
Sen att jag är kräsen och vill ha skinn och mycket utrustning gör väl inte saken lättare.
av Jedi
monster skrev:
Knivstav70 skrev:Låter som ett riktigt överpris!

Haha oj ja då verkar det ju verkligen vara ett överpris, även om bilen verkar hur fräsch som helst.
Men man får väl aldrig speciellt mycket när man byter in en bil?

Iof så kollade jag på bilpriser.se nu:
Köppris 38 900 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 28 000-34 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.

Vad överprisade bilarna på blocket är, finns ju i princip ingen fräsch häromkring som kostar 38900:- oavsett miltal.
Dom flesta på blocket ligger ju iaf på över 50 000:- även fast dom har rullat långt, när jag kollar i Dalarnas och angränsande län.

Jag skulle gärna köpa en som har rullat 15 för 69 000:-, men att hitta något sånt på blocket finns ju bara inte.
Sen att jag är kräsen och vill ha skinn och mycket utrustning gör väl inte saken lättare.
Har kikat runt en himla massa på S80 innan jag köpte min. Jag gav 48K för min automat 2.4T -01 som har gått 21500 mil. Tyckte att det var ett okej pris om man tittar på vad folk begär för samma bil på blocket. Självklart så skulle jag mer än gärna ha betalat mindre än så, men att få tag i en likadan med ett lägre pris verkade vara jäkligt svårt. Jag tror att du får en riktig sunkbil om du betalar 20.000 kr för en V70 från -00 oavsett vad vissa här på forumet tycker.
av J.F.S
monster skrev: Vad överprisade bilarna på blocket är, finns ju i princip ingen fräsch häromkring som kostar 38900:- oavsett miltal.

Som en jämförelse så betalade jag 67000:- (hos handlare) för min V70N -00 T5 Automat med 22k på mätaren mil innan finanskrisen. 6 ägare inklusive bilfirmor. Säkerligen ett överpris det med ;)

Utrustning:
Taklucka
Telefon
Helskinn (sport?)
El-stolar, minne förarstol
DSTC
HU803 med bas och Dolby
Infällbara backspeglar
Drag (fast)
Drickahållare bak
12V uttag i bagage
Farthållare
Larm
Metallic
Dimljus (med apfula täcklock)

Nu vet jag inte vad som är standard så något på listan kanske finns i alla bilar.
av monster
J.F.S skrev:
monster skrev: Vad överprisade bilarna på blocket är, finns ju i princip ingen fräsch häromkring som kostar 38900:- oavsett miltal.

Som en jämförelse så betalade jag 67000:- (hos handlare) för min V70N -00 T5 Automat med 22k på mätaren mil innan finanskrisen. 6 ägare inklusive bilfirmor. Säkerligen ett överpris det med ;)

Utrustning:
Taklucka
Telefon
Helskinn (sport?)
El-stolar, minne förarstol
DSTC
HU803 med bas och Dolby
Infällbara backspeglar
Drag (fast)
Drickahållare bak
12V uttag i bagage
Farthållare
Larm
Metallic
Dimljus (med apfula täcklock)

Nu vet jag inte vad som är standard så något på listan kanske finns i alla bilar.
Mja om man jämför med priserna på blocket så verkar du ju ha betalat ett väldigt vettigt pris.
Kolla denna exempelvis: http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_v70 ... m?ca=6&w=3

Enligt bilpriser.se är den värd 58 000:- vid köp av bilhandlare förutsatt att det är en buisness++ som är svensksåld.
Men man får väl anta att priserna har sjunkit en del sedan finanskrisens intågande(men inte på blocket tydligen).
Jo men det råder ju brist på begagnat enligt många handlare. Då går ju priserna upp men då tycker man att inbytesbilen också borde gå upp en smula. Icke för då är herr/fru bilhandlare där och ska gama åt sig. :lol:
av Fred
Paradoxalt nog stiger priserna på begagnatbilar under lågkonjunkturer. De som normalt skulle köpa en sprillans ny bil har inte råd att göra det och köper då begagnat samtidigt som de som äger bilar behåller dem längre än de skulle gjort om det var "glada tider". Mao ökar efterfrågan samtidigt som tillgången minskar= priserna går upp!

Bästa bilköpet man kan göra i en så här pass kraftig lågkonjunktur är nog att köpa en sprillans ny bil (om man har pengar). Bilhandlarna står med fulla lager och som alla vet är det otroligt dyrt. Det är nog rejält prutläge på nya bilar just nu! :D

Själv är jag toppennöjd med min V70 Bi-Fuel -02:a med snart 18K på mätaren! Troligtvis kommer jag köra den till skroten när det blir dags!

Mvh
/Fred

@StefanV70R , Hade kontaktat Jönköpings[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Hej. Undrar om det är någon som vet va[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel