Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomme
wissel skrev:Har den gått 13 000 mil så har du kamremsbytet inom 3000 mil, ta en som precis rundat 16 000 mil då bytet skall göras just där. Det är alltid kul när förre ägaren stått för fiolerna eller hur. kamremsbyte med Vattenpump som många passar på att byta och div. rullar o spännare kostar runt 5-8 000 pengar. :-)-)
på min -06 är kamremsbytet och stor service på 18000 mil och inte på 16000!
Användarvisningsbild
av knas
klart du ska ha en ocean race, fast som ägare till en vill jag varna för att lacken är ganska känslig mot repor.. man ser minsta lilla skavank när den är ren och fräsch.
Användarvisningsbild
av wide
Oj mkt dyngsnack här! :lol: .

Varför köpa en "svenne" V70 som gått 16k mil??. Lika kul som mellan mjölk!. När bilen passerat 20 000:- mil får du inte ett skit för bilen!. V70n är ju inte lika robust som en 745 eller 945 som milen inte gör nått på! :lol:

Självklart ska du ha en Ocean Race!, underbar färg och lite ovanligare än alla silver pilar med barnstolar i!

Det är bättre andrahandsvärde på dessa bilar, bara att se i alla värderingar så får man i runta slängar 10k extra för en ocean.
(stod ju tom i Volvos tidning...)

Min har bara gått 7000mil, den kan du få för dryga 100!. :wink: .....Nästa år vill säga......
Ocean Race, tyckte jag var fantastiskt fin för ett par år sen, nu är det är en färg jag lessnat ut på rejält. Silvermetallic håller däremot år efter år. Nej, jag har en ännu tråkigare färg på min...

Fast..; Smaken är som baken, alla har en o tycker den andres stinker...
av dasboot
wide skrev:Oj mkt dyngsnack här! :lol: .

Varför köpa en "svenne" V70 som gått 16k mil??. Lika kul som mellan mjölk!. När bilen passerat 20 000:- mil får du inte ett skit för bilen!. V70n är ju inte lika robust som en 745 eller 945 som milen inte gör nått på! :lol:

Självklart ska du ha en Ocean Race!, underbar färg och lite ovanligare än alla silver pilar med barnstolar i!

Det är bättre andrahandsvärde på dessa bilar, bara att se i alla värderingar så får man i runta slängar 10k extra för en ocean.

Min har bara gått 7000mil, den kan du få för dryga 100!. :wink: .....Nästa år vill säga......
Ok, nu börjar min 855.a hänga på sista valsen så blir snart ett akut-beg-nybilsköp. Så måste kanske lämna drömmarna om en ocean race.
*Kraven är 05 och frammåt
*16000mil (kamremsbyte gjort)
*Ocean race eller titan-grå metallic
*Få ägare
*Helst automat men inget krav
*Halv skinn

Vad ska jag mer leta efter i utrustning? Stereon är inte det viktigaste utan bara att den har rattstyrning. Har en Alpine 9886 som jag tänkte stoppa in. DSTC är orginal på alla 05:or och frammåt. Samma gäller väll farthållaren?

Det som jag kan komma på är el infällbara speglar, regn-sensor, parkeringshjälp. Som jag ser det så är de sista inga krav då det bara är mer saker som kan strula och gå sönder. Men har jag rätt nivå på utrustningen annars. Ska låna 170kkr tänkte jag, men vill helst hitta en för mellan 120-150kkr
av tomme
dasboot skrev:
wide skrev:Oj mkt dyngsnack här! :lol: .

Ok, nu börjar min 855.a hänga på sista valsen så blir snart ett akut-beg-nybilsköp. Så måste kanske lämna drömmarna om en ocean race.
*Kraven är 05 och frammåt
*16000mil (kamremsbyte gjort)
*Ocean race eller titan-grå metallic
*Få ägare
*Helst automat men inget krav
*Halv skinn

Vad ska jag mer leta efter i utrustning? Stereon är inte det viktigaste utan bara att den har rattstyrning. Har en Alpine 9886 som jag tänkte stoppa in. DSTC är orginal på alla 05:or och frammåt. Samma gäller väll farthållaren?

Det som jag kan komma på är el infällbara speglar, regn-sensor, parkeringshjälp. Som jag ser det så är de sista inga krav då det bara är mer saker som kan strula och gå sönder. Men har jag rätt nivå på utrustningen annars. Ska låna 170kkr tänkte jag, men vill helst hitta en för mellan 120-150kkr
Finns ett bra sätt att hitta en välutrustad bil, sök bara efter "Summum" jag kör med en sån och den är tämligen välutrustad från fabrik! dock så är det helskinn på dom bilarna.
Dessutom så är kamremsbyte på 18000 mil, i alla fall på min -06
av dasboot
tomme skrev:
Finns ett bra sätt att hitta en välutrustad bil, sök bara efter "Summum" jag kör med en sån och den är tämligen välutrustad från fabrik! dock så är det helskinn på dom bilarna.
Dessutom så är kamremsbyte på 18000 mil, i alla fall på min -06
Ok, 18000mil för kamremen. Hade fått för mig att det var 16000....
*http://www.blocket.se/kalmar/Volvo_V70_ ... ?ca=11&w=3
*http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V7 ... ?ca=11&w=3
*http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=3
*http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=3
*http://www.blocket.se/halland/Volvo_V70 ... ?ca=11&w=3
*http://www.blocket.se/vasternorrland/Vo ... ?ca=11&w=3

Några av bilarna som jag tittat på. Men vad tycker ni att jag ska kolla extra mycket efter?
Hitta en med 10 eller 18000mil?
Massa utrustning eller nöja mig med standard som ac, farthållare, el-speglar, halvskinn, Bi-Xenon?
Automatiskt av bländande spegel är alltid trevligt men inget krav, regnsensorn stör jag mig mest på, el-infällbara speglar känns overkill. Baksensor? Kan parkera med hjälp av speglarna, stör mig mest på att bilen piper när jag parkerar.

Behöver lite tips, drömmen är en v70 2,5t oceanrace -06:a med 14000mil på mätaren. Verkar dock ont om dem under 18000:-. Funderar därför på 02:an som jag länka till högst upp. Men vad ska man satsa på som sagt?
alternativt denna:
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=3
av tomme
Allt som du rablar upp i utrustningsväg är standard med Summum-paketet, dessutom stora stereon med dolby och cd-växlare. 10 eller 18 tusen mil kan ha en väldigt stor inverkan på priset, min har precis passerat 16 och rullar utan problem dessutom med den härliga geartronic-lådan!
Parkeringssensorn finns en knapp att stänga av med (otroligt störande när man backar med släp för då piper det konstant) och regnsensorn måste man själv aktivera.
Dessutom så har Summum dom snygga chromelisterna på kofångarna och Thor 17" fälgar och allt är ner lackat!

@StefanV70R , Hade kontaktat Jönköpings[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Hej. Undrar om det är någon som vet va[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel