Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Henry_Fågeljazz skrev:När flera personer kör samma bil är elstolen bra. Allt är klart när du sätter dig i bilen.

/Henry
Visst är man många om bilen så, men vi ha flera bilar än personer i familjen så problemet uppstår aldrig :D
av jhenrikj
Har en kollega på jobbet som ine har p-hjälp fram på¨sin V70. Hade han valt den så hade den redan betalt sig, han missade bilen i ruan jämte och repade hela sidan, sånt händer aldrig med p-hjälp. Jag skulle aldrig vilja köra en V70 utan p-hjälp längre.
av Arese
jhenrikj skrev:Har en kollega på jobbet som ine har p-hjälp fram på¨sin V70. Hade han valt den så hade den redan betalt sig, han missade bilen i ruan jämte och repade hela sidan, sånt händer aldrig med p-hjälp. Jag skulle aldrig vilja köra en V70 utan p-hjälp längre.
Hej

Jag är tveksam till om man ska ha körkort om man inte vet var bilen börjar och slutar... :D

Mvh
Arese
av ztaffans
Henry_Fågeljazz skrev:Elstol är bra. Det är inte premium att hasa stolen manuellt. Bra även för andrahandsvärdet.

Hälsar

Henry
Jag tycker elstolen är guld.Har det på nuvarande bil och hade det även på min förra V50.
Stolen kan finjusteras mycket bättre, alltså inga fasta lägen. En annan fördel är att kunna förändra lätt under långkörningar för att inte få så statisk körställning. Naturligtvis är det som tidigare nämnts riktigt bra om man är fler som kör bilen.
Användarvisningsbild
av AndersP
En annan fördel är ju för en som är lång (=jag) att nät bilen är på service så ändrar meken stolen efter sig och när man själv ska köra hem bilen så är den inställd på nån annan. Tryck bara på en knapp så är den inställd exakt som det var förut.
En annan finess som skulle vara användbar men som inte finns är att samma sak skulle gälla backspeglarna. Det vore nått :lol:
av Amli
AndersP skrev: En annan finess som skulle vara användbar men som inte finns är att samma sak skulle gälla backspeglarna. Det vore nått :lol:
Har du elstolar så gäller även minnes funktionen på ytterbackspeglarna. Det finns alltså ;-//
Användarvisningsbild
av AndersP
Har inte elstolar än...
men jag har beställt en ny V70 2.4D automat Summum
kommer i september
Men det var ju bra att de gäller för de yttre speglarna
När kommer det ajtomatiskt för inre då ?
Den stöter man till ibland och det är lite "jobbigt" att hitta rätt sen :???:
Snacka om I-lands-problem :shock:
Senast redigerad av 1 AndersP, redigerad totalt 0 gånger.
av riha
snickaren skrev:Håller med,pakeringshjälp är viktigare en en taklucka,elstolar är oxå en jättebra funktion om man är flera som kör bilen och har olika inställningar
Elstolar i all ära, ,en herregud folk, kan ni inte parkera bilen utan p-hjälp!!!!!
Den där jäkla p-hjälpen suger ju fett, piper i tid o otid och ibland inte alls när det skulle behövas.

Nej, tacka fasen för att slippa det eländet.

Men som sagt var, elstolar saknar jag själv, speciellt eftersom mn sambo är 20+ cm kortare än mig och det hade varit nice med inställningar kopplade till varsin nyckel.
av riha
Arese skrev:
jhenrikj skrev:Har en kollega på jobbet som ine har p-hjälp fram på¨sin V70. Hade han valt den så hade den redan betalt sig, han missade bilen i ruan jämte och repade hela sidan, sånt händer aldrig med p-hjälp. Jag skulle aldrig vilja köra en V70 utan p-hjälp längre.
Hej

Jag är tveksam till om man ska ha körkort om man inte vet var bilen börjar och slutar... :D

Mvh
Arese

Håller med, skulle vilja se dem lika LITE i trafiken som de som inte har vett att hålla i dörren när den öppnas på en parkering. F_n ta alla som slår upp dörren i sidan på andras bilar.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har man P-hjälp för att man tror att man ska kunna blunda när man parkerar så har man missuppfattat grejen rejält...

Det heter ju parkeringshjälp. Själv tycker jag att det är helt suveränt! Speciellt tillsammans med backkamera som jag har.

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]