Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sj6
Hur fasen lossar jag på växelspaksknoppen???

Och kan ni rekommendera några snygga läppar bak och fram? Tänkte köra med originalsidokjolar men kanske sätta dit stänkskydden vid skärmarna, ser lite sportigt och bonnigt ut ^^.

Sen vet ni någon bra "how to"-sida... jag har tummen mitt i handen och behöver lite starthjälp nu när man har lite inspiration! ;)

Sen spelglarna.. har sett att det finns andra modeller, typ M3, men man måste fästa en bricka som dessutom behöver lackas för att kunna fästa de nya speglarna. Är det lätt att koppla de nya speglarna? och har de eluppvärmning som originalen?

Ha det!
av sj6
Såg ett par strålkastare som påminnde om den gamla jaggans. De var runda och satt som de gör i de vanliga lysen fast med runda klarglas istället. Sökte på nätet men hittade inget, bara dessa förbannade devil eyes.. vet någon om man kan köpa dessa någonstans?
av Millisch
Jag är själv helt ny här och tänkte bara slänga in ett par bilder på Pärlan jag hade, jag kan tyvärr inte svara så mycket för stylingen då den i princip inköptes i det skicket så att säga...
Bild
Bild
av iRonNuke
Den var ju fin Millisch, clean o så. Är det svart metallic? Dock hade jag nog lackat kjolarna i samma färg som bilen :) Men smaken är som baken.
Användarvisningsbild
av Nightmare89
sj6 skrev:Hur fasen lossar jag på växelspaksknoppen???

Och kan ni rekommendera några snygga läppar bak och fram? Tänkte köra med originalsidokjolar men kanske sätta dit stänkskydden vid skärmarna, ser lite sportigt och bonnigt ut ^^.

Sen vet ni någon bra "how to"-sida... jag har tummen mitt i handen och behöver lite starthjälp nu när man har lite inspiration! ;)

Sen spelglarna.. har sett att det finns andra modeller, typ M3, men man måste fästa en bricka som dessutom behöver lackas för att kunna fästa de nya speglarna. Är det lätt att koppla de nya speglarna? och har de eluppvärmning som originalen?

Ha det!
växelspaksknoppen???
Jodu det var en rolig grej kan jag säga när jag drog bort min på min s40 98 efter MYCKET våld svordomar å antal borra å sågblad så fick jag loss skiten
av Meswe
Listerna på dörrar och listerna nertill på sidorna, bör man ta av dem från bilen innan man lackar eller kan det göras direkt där de sitter? Och hur ska man isåfall behandla dem innan så lacken inte släpper?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Även om det kanske skulle gå att lacka dem där de sitter så tror jag ändå att du spar jobb på att ta bort dem.
Sen blir det nog bättre.
Finns speciell grundfärg för plast men den finns andra som kan sånt bättre än jag. :wink:
av Meswe
Tomas88 skrev:Även om det kanske skulle gå att lacka dem där de sitter så tror jag ändå att du spar jobb på att ta bort dem.
Sen blir det nog bättre.
Finns speciell grundfärg för plast men den finns andra som kan sånt bättre än jag. :wink:
Frågan är då, listerna på dörrarna.. Hur sitter dom? Dom är inte limmade då så man måste slita bort dem?

Dumpventil?

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]