Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av indi
pumpnasare skrev:
indi skrev:Tjena,

Det stod inget specifikt om placering i mitt brev förutom mellan däck och förardörr samt baklucka och nyckel. Jag försökte dock sätta den lilla dekalen på framkanten på nyckeln men det lossnade efter bara tre nerstoppningar i fickan så det fick bli mellan "klacken" och knapparna istället. Jag har dock haft min nyckel ett tag så den är väldigt blanknött på framkanten, antagligen därför det släppte.
OK
Jag kan nog få samma problem och det var snyggare som du gjort men nyckel gick så tugnt att få ut.
Jag har keyless :)

Har inte ens provat stoppa i nyckeln men den blir nog lite för tjock som du säger.
av Speedlink
StringerBell skrev:Glöm inte att rapportera om bränsleförbrukningen också. :!: :!:
Skall på bilsemester i Norge återkommer med en rapport. Har kört lite idag och upplever förbrukningen ungefär som innan möjligen något lite lägre om man kör eco. Min sörplar för övrigt en hel del e85 (även innan trimmet) 1.27 blandad körning.
Brukar ligga på 0.97 med bensin blandad. Ungefär 30% upp så det är väl vad man kan räkna med.

Men tjenare vad nice den är att köra med trimmet! Inget att tveka på om man har pengarna.

PS.
Har 2.5ft 09a
av Kalle55
Fick min 2,5FT -09 Automat trimmad igår. :D Jäklar vilken skillnad! Ett helt annat vrid. Nu fungerar motorn mycket bättre med automatlådan också. När man gasar på lite lagom så kommer den direkt, utan att växla ner och tokvarva som den gjorde tidigare.

Bränlseförbrukningen har jag inte märkt någon skillnad på än, möjligen verkar den dra lite mindre, inte mer i alla fall.

Kan starkt rekommenderas, värt varenda krona!
av Speedlink
Har kört ett gäng mil nu i Norge och förbrukningen är samma som tidigare. Kanske något lite lägre med tanke på att man är betydligt gasgladare nu med trimmet! :-)
Upplever däremot att det blev märkbart mindre "kick" då jag testade en tank bensin.
Får bli Etanol igen om man nu hittar någon mack som har det i Norge :-)
av ekp99noh
Hej på er,

Kul att konstatera att Polestar verkar vara värt pengarna!

Men vad tror ni om oss som beställt en V70 2.5FT 2010:a, med 231 hk, är det fortfarande värt pengarna? Jag är mer än lite tveksam, vad säger ni andra?
av najk
Du menar de som har 2,4D 163Hk?
Jag mailade nämligen med Polestar idag och de meddelade att 2,4D 175hk låg högst på prioriteringslistan och skulle komma till senhösten.
av ekp99noh
Tjena,

Är det fortfarande ingen som har en kvalificerad gissning kring om det är värt pengarna att lägga knappt 9 000 kr på en Polestar-uppgradering av sin V70 2.5FT 2010:a, för att få 27 hk och 20 nm ytterligare.

Tacksam för era tankar och funderingar!
Användarvisningsbild
av Variosboy
Min gissning är att det inte är värt det, men jag har inte kikat på moment eller effektkurvan, så det är ju inget mer än en gissning som sagt..
Procentuellt är det en väldigt liten ökning av vridet tycker jag det känns som.
Variosboy skrev:Min gissning är att det inte är värt det, men jag har inte kikat på moment eller effektkurvan, så det är ju inget mer än en gissning som sagt..
Procentuellt är det en väldigt liten ökning av vridet tycker jag det känns som.
Fast 9000 för nästan trettio hästar är inte dyrt... allt annat lika. Vad är 9000:- idag? USB/Ipod-interface kostar 5000:- till min bil - bara som jämförelse.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 24

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]