Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LanFan
Nedkomst beräknad till mitten på augusti. Det här är vad som väntas,

Volvo V70 II D5 AWD R-Design Modell
Motor Diesel 5cyl 205hk/151kW D5244T10
Växellåda Automat AWTF-80 SC AWD
Kaross Sollucka, glas
Färg Passion röd 612
Inredning Läder M-grå/Beige EJ0E
Paket Herrgårdsvagnpkt 2 V70 II: Elmanövrerad baklucka, Eluppv.spolarmunstycken, Eluttag 12V i baga
Privatlåsning lastutrymme, Mörkt tonade rutor 5 st, Dörrar och lastutrymme, med laminerat glas
Teknikpkt 2 S80/V70/XC70: Ljudanl: Premium Sound, Hörlursuttag bak, Keyless drive, pers-com.,
ABL- Aktiva Xenonljus

Tidur för tillsatsvärmare, Sub woofer bak, Nyckelavst. kr-kudde pass
Fjärrstart för br.värmare ihop m timer, Takspoiler 612 Passion röd, Bagage/Lastrumsmatta
vändbar/vikbar Offblack, Stänkskydd bak, Besiktning dragkrok Personbil, Drag fast med nivåregl m +
matning 7 pol, USB/iPod Music Interface, Bluetooth® handsfreesystem, integrerat.

Valde bort Parkeringshjälp fram/bak, Elinfällbara backspeglar, Elman förarstol m minne i sista stund. Tror inte jag kommer att sakna något av det.

På önskelistan står ett Polestar när/om det kommer och en omgång Dotz Roadster.

Det kommer att bli en lååång sommar, men det är ju mest spännande att vänta. Efter två veckor i en ny bil är det ju inte så mycket nyhetens behag kvar.

\\LF
Edit: Glömde blåtanden.
Senast redigerad av 2 LanFan, redigerad totalt 0 gång.
av snickaren
Håller med,pakeringshjälp är viktigare en en taklucka,elstolar är oxå en jättebra funktion om man är flera som kör bilen och har olika inställningar
Användarvisningsbild
av Guligan
Låter som en kanonbil ! Lyssna inte på de andra, behåll takluckan, riktigt snyggt på en röd bil. :-)-)
Användarvisningsbild
av henka35
Det som jag tycker är bäst med min V70II är park.ass på baken. För det är en stor bil....
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Henry_Fågeljazz skrev:Elstol är bra. Det är inte premium att hasa stolen manuellt. Bra även för andrahandsvärdet.

Hälsar

Henry
Elstol, vad ska det vara bra för??? Helt onödigt, Stolen ställer man ju in den dag man hämtar nybilen och sedan rör man den aldrig mera. Inget hasande där.
Användarvisningsbild
av LanFan
Jag har elstolar idag men bilen är manuell så det kändes mer viktigt att få sitta på "mitt" sätt på ett enkelt sätt. Det är ingen i familjen som står ut med min körställning så stolen ändras ofta. Provkörde en automat nu och tyckte jag kunde ha stolen lite hur som helst så stolarna fick gå bort. Parkeringhjälp bak ingår i R-designpaketet så det är bara fram som jag plockade bort. Skulle inte vilja vara utan hjälp bak när jag har valt tonade rutor, inte annars heller för den delen.

//LF

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]