Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Danneman
Tjaba, Vette f_n om min motorvärmare fungerar eller inte.
Tycker inte jag ser nån skillnad på temp mätaren iallafall. Eller det kanske man inte gör ?
finns det nått bra knep att kolla ?! :shock:
Användarvisningsbild
av Loner
på tempmäatren kommer du nog inte att se någon skillnad, den är ganska känslig så motorn är nästan uppe i temp när den börjar röra sig.

Enklast är ju att öppna huven och känna om motorn blir varm.
av matzen10
Min värmare knäpper litegrann strax efter jag pluggat i kontakten. Om det är tyst runtomkring så hörs det utifrån. Annars kan man öppna huven och lyssna lite! Då vet du, om du inte kan avgöra det på att värmen kommer rätt så snabbt.

M V H
---> Matz
av Sid
Om du har volvos egna så värmer den bara i röret, där den sitter, dvs den värmer inte upp motorn som en doppvärmare gör. Eg. fel att kalla det för "motorvärmare".
Skall du ha riktig värme så e det andra grejjer som gäller.

Min visare visar ingenting, men känner man på "baksidan" av motorn, så känner man att det är lite ljummet.
av Frigge
Sid skrev:Om du har volvos egna så värmer den bara i röret, där den sitter, dvs den värmer inte upp motorn som en doppvärmare gör. Eg. fel att kalla det för "motorvärmare".
Skall du ha riktig värme så e det andra grejjer som gäller.

Min visare visar ingenting, men känner man på "baksidan" av motorn, så känner man att det är lite ljummet.
Volvos värmare sitter inte i något rör ?
Det är en utanpåliggande blockvärmare som värmer nedre delen av blocketsbaksida.
Det kommer inte märkas på Tempmätaren att den varit igång mer än att den går upp avsevärt mycket snabbare om man använt den.

/Fredrik
av Sid
Oj, ordfel, block inte rör, tror nog dem flesta hajjar va ja menar iaf.
Användarvisningsbild
av Danneman
ok.. har kollat och den funkar :)

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]