Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
AndersP skrev:Detta har jag beställt idag:
Volvo V70 II 2,4D Business Summum
Diesel 5cyl 175hk/129kW D5244T14
Växellåda Automat AWTF-80 SC
Kaross Sollucka, glas
Färg Seashell beige Met 484
Inredning Dynamic Läder M-grå EL01
Teknikpaket,
Herrgårdsvagnpkt 2
Driver Support paket
Sub woofer bak,
Nyckelavst. kr-kudde pass,
Tidur för tillsatsvärmare,
Blåtands handsfree,
Aluminiumfälg Cassini 17,
Borttag av toppfartsspärr
Drag fast utan nivåregl m + matning 7 pol,
Skålade gummimattor Offblack,
Fjärrstart för br.värmare ihop m timer

Synpunkter ? Saknas nått, nått man kan avvara ?
Känns som om budgeten är övertrassad fär lääänge sen :P
Sist jag använde en taklucka var någon gång i början av nittiotalet för det var sista gången jag körde en bil utan klimatanläggning. Varför ha lucka när man har en perfekt tyst och fin klima som håller exakt temp, ingen fukt, partikel och pollenfilter ???? Ljuset uppifrån är ju dessutom bara störande. För 10.000 kr kan jag komma på en miljon saker som roligare att göra
av EFI93
Elektrisk motorvärmare måste man ha även om diselvärmaren både har tidur och fjärrstart. Kör man bara kortkörning
orkar inte generatorn ladda upp batteriet mellan starterna. Har hört många här i norrland som har haft startbekymmer.
Datorn ska stanna dieselvärmaren i tid, men på vissa batterier räcker inte det.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
EFI93 skrev:Elektrisk motorvärmare måste man ha även om diselvärmaren både har tidur och fjärrstart. Kör man bara kortkörning
orkar inte generatorn ladda upp batteriet mellan starterna. Har hört många här i norrland som har haft startbekymmer.
Datorn ska stanna dieselvärmaren i tid, men på vissa batterier räcker inte det.

Har haft bränsledriven värmare på alla bensin- och dieselbilar (har bara haft en diesel dock) sen det fanns som tillval på Volvo. Har aldrig haft problem med det faktiskt. Kör korta sträckor för det mesta. Det man kan tänka på är att man ibland kör lite längre. Helst ska man ju köra lika länge som man har haft igång värmaren.
Användarvisningsbild
av AndersP
Äsch funkar det inte får man väl komplettera med elvärmare senare. Växthuseffekten gör väl behovet av värmare mindre och mindre :???:
Användarvisningsbild
av Guligan
Anders P, det ser ut som en trevligt specad bil. Grattis!
Användarvisningsbild
av AndersP
tack Guligan
av bilgalen
Borttagning av toppfartsspärr, vad är det för något? Hade ju förståss fattat om det var en Bmw M5 eller liknande, men på en sån här bil?
Användarvisningsbild
av AndersP
Borttagning av toppfartsspärr ?,
Ärligt talat vet jag inte, men jag antar att det betyder det som står
Det står så på offerten och kostar 0 kronor så det är inget att grubbla över antar jag
Användarvisningsbild
av AndersP
Topfartsspärren tas bort per automatik när man har 17" fälgar
Nu är ovan specade bil beställd.
Lev senast mitten av september
Sommaren är kort......kan man hoppas :lol:
av XCThord
Fin bil du beställt! Du blir säkert nöjd :)

Men du har väl textilmattor? En bil över typ 200 000 kronor måste ha textilmattor! :D :wink:

Angående taklucka måste jag också säga att det, enligt min mening, är tämligen värdelöst. Hade t.o.m. betalt för att få bort luckan. Har kört två hyrbilar och en Allroad 3,0TDI med taklucka och det var skoj den första kvarten sen blev det för varmt och ljust... Dessutom sänks ju takhöjden :(

Edit: satt o läste i "V70 II Taklucka ?" samtidigt, rörde ihop att det va två olika trådar, så sista delen av mitt inlägg kom i fel tråd...
Senast redigerad av 1 XCThord, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]