Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gonza1
:( jag har haft bilen strömlös i ett dygn,bytt kompressorn till ac-n skulle sen ha igång bilen men skrället vill inte starta ?? bilen är en v70n 2,4t vad kan ha gått tokigt? tacksam för snabba svar då jag måste ha min bil..nog ska man väl kunna ha batteriet bort kopplat eller??
Gonza1 skrev::( jag har haft bilen strömlös i ett dygn,bytt kompressorn till ac-n skulle sen ha igång bilen men skrället vill inte starta ?? bilen är en v70n 2,4t vad kan ha gått tokigt? tacksam för snabba svar då jag måste ha min bil..nog ska man väl kunna ha batteriet bort kopplat eller??

Kan de va så att batteriet är tomt?
Batteriet är full laddat och startmotorn går av bara den ,motorn tände till men sen hel död,, kollade färd datorn 120 km kvar att åka hm bilen står med fronten nedåt med 12 liter kvar i tanken kanske det inte räcker med det som är i tanken.. ska försöka få bilen rakt lutar nu ca 10-15grader framåt.. någon som vet om det har någon roll? :roll:
Knuffade ner bilen på plan mark och vips så startade bilen ..lite knackigt i början men sen efter ett tag så går den som vanligt igen , man får tydliogen inte ha under 10 liter i om man ska höja bilen bak !! fan vad klantigt det borde volvo kunnat "bygga bort"
tack alla /gonza
Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]