Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av halla
angående volvon du tittat på blocket så räcker det att du har chassinumret på den.
då ringer du bara till volvo i göteborg och begär att få prata med kundsuport så kan dom faxa dig en lista på utrustning samt det utländska regnumret och kontrollerade mil mm.
Användarvisningsbild
av Danneman
Precis, ganska enkelt att kolla upp.
Det är något du BÖR göra innan du köper.
Finns många skojare.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Till alla er som säger att maskinskada gäller inte importerade volvo bilar,

Maskin skada gäller på importerade volvo bilar som försäkras på BILIA !!!

Där det inte gäller är Folksam, trygghansa, med ett antal andra....
Samt att den inte står som importerad hos VV kan bero på att full dokumentation inte fanns vid reg, eller att den först varit i Sv sedan ut till Usa och nu tillbaka igen.....

Jag tycker inte att alla importerade bilar är dåliga tvärtom, snarare bättre skött eftersom de drivs betydligt mer gånger än svenskbil, samt t.ex, i tyskland så är det förbjudet att salta vägar,
min bil är köpt från http://www.autohus.de en riktigt bra stor företag som säljer fordon,...bilen va perfekt vid köp, inga fel alls, ej krockad och motormännen i sv, gav mig ett stort + till denna exemplaret....
Inget fiffel, inget krock, inte rökt, inga barn, allt va på tiptop, både yttre, inre, samt motorrum,

Men jag ska säga en annan sak också, gällande sv-såld bilar, tro inte att alla är ärligt, tvärtom, mycket mer fifflade eftersom folk tror att de köper en ärlig bil utan test, därför kan folk fiffla hur mycket som helst med de, för att köpare litar på svensksålda bilar......

De kanske har ett mindre värde , i 2:an hands köp men det får man ta OM man inte ska behålla den flera år framåt !! men man förlorar inte lika mycket som en svensksåld, som tappar minst 40.000:-/ år, har sett folk skriva in sina inslag där Bilia erbjudit de 30.000/40.000:- mindre för deras bil som de ägt i 1 år....

Hellre köpa billigare utlands bil och förlora lite , än lägga mycket pengar på en svensksåld och bilens värde sjunker 40.000:- på ett år.....

Men ska man ha en importerad bil då ska man antingen åka ut själv och köpa bilen, eller få den M-testad....
Användarvisningsbild
av Jensen
Importerade bilar säljs nästan aldrig på Bilia, nån enstaka gång som det hänt.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Det stämmer , man ser inte så många importerade bilar hos Bilia, tror de har lite policy på det...Men det betyder inte att importerade bilar är dåliga..

Du skulle bara se hur mekaniker arbetar på volvo...har en vän som jobbar som mekaniker på Bilia malmö, o du skulle inte tro dina öron om jag skrev vad jag får höra ständigt, men det är inget som jag tänker skriva om.......så tro inte att bara för att bilen är svensksåld så är den ärlig och bra, ta det från nån som vet, jag har ägt 15 bilar under knappt 3 år....hälften var volvobilar, 2 av de importerade med denna jag äger just nu , resterande va svensksåld, och inget att ha.....

Har varit, s70, 2st s80, c70
Användarvisningsbild
av CarMan
Bilia har inget eget försäkringsbolag !
Volvia är ett försäkringsbolag därimot & det är säkert dom bilia hjälper dig att täckna försäkring hoss.
Du kan även själv teckna försäkring hoss volvia!
Volvia har inga restriktoner mot inport bilar alls! & dom har ofta bättre vilkor, tilixempel längre maskinskade försäkring m.m.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Måste förstå väl att jag menade volvia, bilia, volvo sak samma, lönt o kommentera en sådan sak, du måste nog vara nörd....ska inte korriegera din stavning heller.....;)
av Hellrider
ge_219 skrev:Till alla er som säger att maskinskada gäller inte importerade volvo bilar,

Samt att den inte står som importerad hos VV kan bero på att full dokumentation inte fanns vid reg, eller att den först varit i Sv sedan ut till Usa och nu tillbaka igen.....

Jag tycker inte att alla importerade bilar är dåliga tvärtom, snarare bättre skött eftersom de drivs betydligt mer gånger än svenskbil, samt t.ex, i tyskland så är det förbjudet att salta vägar,
min bil är köpt från http://www.autohus.de en riktigt bra stor företag som säljer fordon,...bilen va perfekt vid köp, inga fel alls, ej krockad och motormännen i sv, gav mig ett stort + till denna exemplaret....
Inget fiffel, inget krock, inte rökt, inga barn, allt va på tiptop, både yttre, inre, samt motorrum,

Men jag ska säga en annan sak också, gällande sv-såld bilar, tro inte att alla är ärligt, tvärtom, mycket mer fifflade eftersom folk tror att de köper en ärlig bil utan test, därför kan folk fiffla hur mycket som helst med de, för att köpare litar på svensksålda bilar......

De kanske har ett mindre värde , i 2:an hands köp men det får man ta OM man inte ska behålla den flera år framåt !! men man förlorar inte lika mycket som en svensksåld, som tappar minst 40.000:-/ år, har sett folk skriva in sina inslag där Bilia erbjudit de 30.000/40.000:- mindre för deras bil som de ägt i 1 år....

Hellre köpa billigare utlands bil och förlora lite , än lägga mycket pengar på en svensksåld och bilens värde sjunker 40.000:- på ett år.....

Men ska man ha en importerad bil då ska man antingen åka ut själv och köpa bilen, eller få den M-testad....
Men ta och fatta att det inte gäller någon maskinskada på importer hos volvia.ring dom och fråga det är KÖRT,och du måste väl även kunna läsa,för ett år sen så fanns det,MEN INTE NU LÄÄÄÄÄÄÄÄNGRE
Användarvisningsbild
av CarMan
ge_219 skrev:Måste förstå väl att jag menade volvia, bilia, volvo sak samma, lönt o kommentera en sådan sak, du måste nog vara nörd....ska inte korriegera din stavning heller.....;)
det är väll en jädra skilnad.
har du köpt bilen privat så ringer du väll inte bilia.
kan ju vara nån här som tittar in o tror att man bara kan täkna försäkring via bilia o inte själv.
desutom så finns ju inte bilia på så många ställen!
Användarvisningsbild
av CarMan
ge_219 skrev:Till alla er som säger att maskinskada gäller inte importerade volvo bilar,

När det gällar inportbilar som är vanliga svensonbilar, så lurar man ofta sig själv när man köper en inport.
även om bilen inte är fiflad eller liknande, så är det lägre pristet på importbilen oftast för att den innegåller mindre utrustning ! man får vad man betalar för!
jag vet mågna som köppt bil "billigt" & sen ska dom ha det en ao andra som tydligen inte satt i bilen & vips så var bilen dyrare än motsvarande svensksåld!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]