Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pataman
Har en 940 limo med ecc som inte riktigt vill bli bra, bytte fläkten och bara några dagar senare dog ecc'n helt och har nu fått fram felkoderna 1-6-1 och 2-3-3 och det är felkoden 2-3-3 som jag inte vet hur jag ska lösa, i vilken komponent ligger felet?, har mätt upp lite under 10 volt till motståndet men inte hunnit mäta på reglaget än och till fläkten kommer det 0 volt.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Undersök om kupéfläkten går trögt eller kärvar...eller om den är blockerad på något sätt!
av pataman
nej fläkten går att snurra på jättelätt, men problemet är också att det kommer ingen spänning alls till fläkten så kan det vara fel på reglaget eller "motståndet" då kanske?, eller finns det nån komponent som man kan nollställa?
av pataman
vi hade spänning på den men säkringen hade gått, dock hade nån tidigare ägare bytt ut askkoppen och då fått tag på en med felaktig säkringsinformation så det stod att den säkringen gick till sätesvärmen så vi hade inte bytt den säkringen än för vem behöver sätesvärme nu. Tack för hjälpen.
Köpa en tidig XC90?

Jag har en tidig XC90 D5 2016 köpt ny som har[…]

Volvo car UX

Jag vill verkligen uppmana alla som inte är n[…]

Har du ett faktiskt problem eller bara tänker[…]

Bromsar på S60

Bromsarna på S60n liknar inte andra bilar […]