- sön 28 jun 2009, 17:19
PH
andreas_lofgren skrev:De tre senaste Audis vi haft har gått 30.000 mil utan några som helst problem. Förutom service har det bara handlat om slitdelar såsom bromsbelägg osv. Det var typ 1995 när Passat introducerades som volymerna blev övermäktiga för serviceverkstäderna och de föll ihop totalt. Bilia är inte ett dugg bättre i dagsläget.AUdis kvalitet är mycket bra. Dock är de dyra att serva, totalt sett en dyr bil att åka i precis som en ny Volvo... 3,0 TDI är grym, den går 0-100 under 7 sek och är klart kul att köra. Dock är ju komforten bättre i V70II/XC70II och det är en nyare modell, så även om den kanske inte ser så mycket nyare ut är det ju längre kvar tills det kommer en ny modell som får den gamla att se gammal ut...
Det verkar som du, om du ursäktar uttrycket, inte tänker på ditt bilköp särskilt rationellt. Inget ont i det men det är svårt att ge köpråd när så mycket handlar om känsla. Dina behov egentligen pekar på en vanlig V70 AWD. Men den vill du inte ha vilket jag respekterar - bilköp är 95% känsla. I det här fallet är det nog bara du själv som kan välja egentligen.
Själv skulle jag exempelvis ofantlig mycket hellre åka i den här än en XC70, men det är ju bara min syn på saken. Inga objektiva fakta.
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24