Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rubber_Duck
Har precis inskaffat mig en 765 från 88 med v6a :-DD . Vet ej vilken av motor modell det är.
Den går grymt bra upp till 4500 varv sen missar den.
Jag kollade rotor och lock de ser ut som nya, Stiften va lite sotiga men ser nya ut när man torkat bort soten.
Är tacksam för alla svar. :D
av volvo944gl
hmm har du kollat tändkablar? det är en renult motor ^^ :twisted:
Användarvisningsbild
av Lilja
volvo944gl skrev:hmm har du kollat tändkablar? det är en renult motor ^^ :twisted:
Peugeot faktiskt. Eller det var ett samarbete. Men samma motor sitter på en del av Peugeots dåtida rallybilar :)
av Rubber_Duck
Man hör att den missar lite när man står still och gasar men mest när man belastar den, ska prova slå i lite insprutningsrengöring imorron sen får man se om det blir bättre då. Bilen har inte kört så mil de sista åren. Gubben som hade den ville inte slita på den så han körde med sin andra bil.
av Breaker
Min 760 Gle -86 missade och bluddrade också när man skulle varva den,i mitt fall var det tankpumpen som gett sig och den lilla slangstumpen var även sprucken.Lyssna i tankröret om du hör den surra.
av jerry885
PRV motor faktiskt! Peugeot, Renault, Volvo.
:P en sjuhelvetes massa problem med just den motorn.
Btw, farsan har en 460, växellådan har rasat 2ggr, gissa vad det stod på lådan när vi lossade den andra gången... Renault.
:evil:

Hej! Då var det min tur. Höger positio[…]

Blir väl en till SAAB så småningo[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sverig[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]