Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stylewalker
Tjena proffs, tänkte bara kolla av en prisuppgift på min S40 2.0T -01 som ska in på 15 tusen mils service. Tänkte lämna in den på Bilia och de tar 10 000 pix för alltihop, är det ett "normalt" pris? Man ser ju annonser från Solna Bilteknik och liknande där de tar runt 6 000 för samma arbete, men jag har hört ganska mycket illa om dem dock.
av Kojje
Hör inte alltid roliga saker om bilia heller så jag hade nog valt solna bilteknik med tanke på priset det är ju "bara" en service med kamremsbyte som inte är direkt avancerat för någon bilverkstad.
Användarvisningsbild
av CarMan
4000:- i pris skilnad, inte en schans att det är samma saker som utförs
Användarvisningsbild
av vetten
CarMan skrev:4000:- i pris skilnad, inte en schans att det är samma saker som utförs
Skulle inte förvåna mej om det är samma saker som görs, du vet CarMan :-)-) det är det som kallas konkurens :mrgreen:
ELLER :?:

Jag kan lätt tänka mej att ett mindre företag som vill komma in på marknaden kan hålla minipris bara för att slå sej in, om det sen lönar sej för dom det är en helt annan fråga, men jag tror att en mindre firma än Volvo lätt kan ligga 4000:- under märkesverkstad som ju inte bryr sej om såna bagateller som "småskuttar" för dom kommer ju förhoppningsvis att självdö enligt deras tänk.

Hoppas att det håller både ekonomiskt och service mässigt för Solna Bilteknik som jag tycker verkar ok.
Användarvisningsbild
av CarMan
det finns inte så stor vinstmarginal på en service, dom måste ju gå back (lägga ut pengar själv) för att göra det så mycke billigare.

Jag antar att det är fler saker som både byts & kontroleras fö det priset!

Hej Har en volvo 944 GL som jag precis har bytt b[…]

Stefans 968

Nu är det gott om plats när man kör[…]

Är detta termostatvärmaren?

Byta till starkare lampor på S80 2001

@Erik Å , Aha! Tack Intressant läsning[…]