Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
LOTEZ skrev:Nu byggs min bil!!! :lol:

Ändrades nu vid 15,00

//Lotez
Bilen är nu färdigbyggd, kan det verkligen stämma? Tar det bara 24h att bygga en bil?
FANTASTISKT! Tråkigt att dom ska ha semester där nere bara så bilen samlar damm 1 hel månad :-/

//Lotez
av jhenrikj
LOTEZ skrev:
LOTEZ skrev:Nu byggs min bil!!! :lol:

Ändrades nu vid 15,00

//Lotez
Bilen är nu färdigbyggd, kan det verkligen stämma? Tar det bara 24h att bygga en bil?
FANTASTISKT! Tråkigt att dom ska ha semester där nere bara så bilen samlar damm 1 hel månad :-/

//Lotez
Har för mig att jag läst nånstans att det tar 13 timmar att bygga en V70. Min bil började byggas torsdag morgon, natten mellan torsdag och fredag kom den till ÅF.
av Euin
len skrev:Har kört ta mig tusan 100 000 mil Volvo herrgårdsvagn. Bästa nyheten förra året är elöppningsbar baklucka. Elöppning ett måste, speciellt som handtaget alltid är skitigt.
Läder gick jag över till för 2 bilar sedan. Bra alternativ tycker jag. Svart = urk. Hela tiden smutsig. Du blir VIP-kund till schampotillverkarna. Avbländning innerspegel= mycket uppskattat varje gång du kör på vintern långa sträckor. Sedan hastighetsber. servo som gör att det vinglas mindre på landsväg ( mer motstånd i ratten) = toppen.
Lycka till
Haha jag som alltid kämpat med att förstå vad man ska använda det till :P
Tycker det och uppvärmda spolarmunstycken är dom onödigaste addonsen som man kan köpa idag :P
av LOTEZ
almighty skrev:Går det att köpa silver lister till fönstren till årsmodell 08?
Jäkla jobb och byta ut själv?

//Lotez
av LOTEZ
"Bilen transporteras till återförsäljaren
Just nu transporteras din bil med lastbil eller på tåg till din Volvohandlare."

:D

//Lotez
av LOTEZ
Nu har man varit iväg och tittat på bilen! :-)

Mycket fin, jag är kanon nöjd.

Får den 9/7 eftersom det är semestertider. Får drag och vinge monterat veckan efter 16/7

Återkommer med bilder om någon är intresserad!

//Lotez

Tack så mycket för tipsen. Jag kollar d[…]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]