Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XCThord
Som jag fattade det fick man väl nya kartor + nya mjukvaran eller vad det nu än är som gör att de nya bilarna får 3D-kartor m.m.? :shock:

Eller var det bara nya kartor man kunde få för c:a 1800kr?

Håller för övrigt med om att XC60:n är finfin. Jag är grymt nöjd! :D
av perhall
XCThord skrev:
GATUPLAN skrev:
XCThord skrev:Vad bra att vi med "gamla" bilar också kan få nya RTI:n! :D

Ska fixa detta så snart som möjligt. RTI:n i min 09:a är inte mycket att hurra för tyvärr. Den funkar (och ser lite lyxig ut), men inte så mycket mer. :???:
Kan du utveckla det?
Tack!
Okej. Jag tycker att den RTI:n jag har (gamla 2D-versionen) ser lite lyxig ut iom att den är inbyggd i bilen (ett måste i XC60:n eftersom den får ett riktigt fult plast/gummi-fack där om man inte har RTI).

RTI:n jag har fungerar helt OK som GPS då man ska ta sig från plats A till plats B. Men menyerna är fula, 2D-läget gammaldags och dessutom saknas flera funktioner man numera bör kunna förvänta sig av en GPS, t.ex. fartkamerainformation. Jag har kört XC90 med nya RTI:n och 3D-läget gör mycket enligt min mening. Hela maskinen känns mycket mer modern!
Håller med, RTI:n är likadan som i min gamla T5 från 2002... som då var modern... /PH
Användarvisningsbild
av Krollspell
Du får allt du behöver via dvd skivan. Stoppa i och följ anvisningarna bara så uppgraderas sen systemet automatiskt med helt ny mjukvara.

Detta finns även att läsa på Volvos hemsida:

Den här skivan uppdaterar automatiskt ditt fordons RTI så att en förbättrad menydesign med nya karta visas. Sätt helt enkelt in skivan i ditt system och en uppdatering sker direkt.

Nytt utgåva 09v20:
- Ny HMI/skärmdesign och nya funktioner
- Indikation om sparad destination, välj mellan tre olika signaler
- Bläddra längs rutten
- Individuell vägledning i tvåkartsläge
- Nya menyfärger (blå, krom och svart)
- Fågelperspektiv
- Vägledning om körfält
- Fartkameror

Fartkameror:
Österrike: 410 kameror
Belgien: 1 202 kameror
Spanien: 606 kameror
Finland: 779 kameror
Frankrike: 1 235 kameror
Storbritannien: 4 256 kameror
Italien: 1 095 kameror
Luxemburg: 2 kameror
Nederländerna: 1 659 kameror
Norge: 347 kameror
Portugal: 40 kameror
Sverige: 880 kameror

http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... onMenu=YES
Användarvisningsbild
av Appel
Nu har jag installerat uppgraderingen, ärligt talat så känns det mest som ett nytt flashigare skal. Att sedan kartorna är uppgraderade är väl det jag tycker är viktigt.

En smart sak var att man kan få "autoinloggning" så man slipper trycka något för att den skall gå igång!
Jag köpte den idag med (eller ja, den kom idag för jag behövde beställa den). Varför jag frågade om VIDA var bara för att dom inte var säkra på min ÅF hur det låg till. Jag vet (sen förra gången) att det ligger mjukvara på DVD:n också. Men på t.ex C70 (som har en annan RTI) så behövde den kopplas upp till VIDA.
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger.
GATUPLAN skrev:Är det dessa kartor ni köpt, från den annonsen:
http://www.volvokort.com/dokument/volvobutiken/VB_4.pdf
Stämmer priset 1794?

Jag undrar om det verkligen är nyaste uppdateringen i annonsen så att man inte blir lurad på NÄST nyaste eller någon utförsäljning av an äldre utgåva…
mvh
Yes, det är den jag har köpt. Det är den absolut senaste!

Smart drag av Volvo att ändra lite menyer osv och sedan lägga in den i "bladet". Med tanke på att den var slut/restad i förrgår så lär den ha sålt bra! Nu fanns det dock nya på lager igen!
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
XC90_Executive skrev:
GATUPLAN skrev:Är det dessa kartor ni köpt, från den annonsen:
http://www.volvokort.com/dokument/volvobutiken/VB_4.pdf
Stämmer priset 1794?

Jag undrar om det verkligen är nyaste uppdateringen i annonsen så att man inte blir lurad på NÄST nyaste eller någon utförsäljning av an äldre utgåva…
mvh
Yes, det är den jag har köpt. Det är den absolut senaste!

Smart drag av Volvo att ändra lite menyer osv och sedan lägga in den i "bladet". Med tanke på att den var slut/restad i förrgår så lär den ha sålt bra! Nu fanns det dock nya på lager igen!

TACK FÖR SVARET
Finns det annat sätt att se lagerstatus och handla?
De genierna i Malmö ha telefontid till 11.30 och jag jobbar natt och sover länge på dagen… måste planera extra för att åka till butiken innan 17.00 och när jag är där får jag alltid förvirrande svar sedan måste jag komma igen och igen…
Men om jag kunde beställa varan på ett annat sätt och sedan bara komma och hämta den när den finns i butiken…
mvh

Polestar 2 är trevlig att köra, men f&[…]

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]