Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvo_740_GLT
Köp inte universalkat på Biltema den är helt värdelös håller typ i två år så den rekommenderar jag inte, talar om erfarenhet
av Vovlo_Henrik
Har aldrig köpt nåt annat än universalkatt och på mina egna bilar så är katten på den ena 4år och den andra 2.5år :-)-)
av Volvo_740_GLT
Jag har haft 4 eller fem universalkattar från biltema och det är ingen som fungerar. änner en som jobbar på Biltema och dom har fått många reklamationer på dessa kattar... Det är bättre att köpa en universal på Mekonomen i stället
av vassle
haha vad märkligt, det skrammlar men hade bilen inne för att kika värdena idag och det var bra :S, vad kan det då vara tro, och vad sa ni man ska göra åt tomgången.
Användarvisningsbild
av emwtur
Grattis !
keramik-klumpen kanske hamnade i ett bra läge ;-)

rengöra och smörja upp tomgångsmotorn !
Sök och du skall finna ! - finns säkert 20 trådar om detta !
/emwtur
av vassle
sådär då var besiktningen klar med ny 2a, bromsen ligger på vänster framhjul konstant, vad göra ?
sedan läcker det olja i hmm, hur ska man förklara det oljetråget vid bakaxeln, packningen är slut, motorn kan ju haverera så är det något man kan fixa själv och isf vilken packning.
emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]

Typiskt för dåliga hjullager brukar var[…]