Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av christbo
Hei igjen, nu i eftermidags blev jag lite bekymrad..
Jag har just presis begynt å njute min V70 D5 2005 mod, importerad dra Tyskland. Jag har kjørt den 1 måned og har inte hatt nogon fel als..
Just i kveld skulla jag starta bilen og kjøra en tur på ca 10 mil... jag hadde kjørt bara 100m i førsta motbakken da jag fikk "motorfel" i displayet.. bilen varvade ner, og jag hadde nesten ingen motorkraft. Jag stannade, och startade igjen. ALt som normalt, ingen fel på bilen. Nu har jag kjørt de 10 mil hem igjen, og testad bilen ganska hardt.. inga fel..
Når jag kom hem fik jag lest felkodene.. och der var det bara en.. nemlig denne.
List of search result for: ecm 6805
ECM-6805 Laddtrycksreglering
ECM-6805 Laddtrycksreglering. Felaktigt flöde
ECM-6805 Turboreglerventil
ECM-6805 Turboreglerventil laddtrycksfel
ECM-6805 Turboreglerventil laddtrycksfel. För högt tryck
ECM-6805 Turboreglerventil. För högt tryck. Permanent/Intermittent fel
Den koden har inte varit der forut, och den har inte kommit tilbaks efter jag slettade den.. jag har nu kjørt en 2 -3 runder for og teste det..

Bør jag vara bekymrad? Kan denne "felen" upstå tilfeldigt utan at det er mycket alvarligt, eller tyder det på at nogot bør byttes?? Ser det dyrt ut??

Bekymrad helsning
Christian
Har nå bestilt time til bilen på Nardo bil (Norge)... bilselger skulle dekke eventuelle feil..
Nå har feilen forandret seg, den går ikke lenger i sikkermodus ved kraftig akslerasjon, men det kommer en kort høylytt gneldrelyd fra motorrommet når den kommer et stykke opp på turtallsregisteret og den drar maks.. lyden er veldig kort, høylytt og minner om kompressorluft (når du kobler fra kompressorslangen), lydmessig minner den også om den lyden som dekk lager når du river løs på asfalt. Den lager ikke lyden i 1 gir, men lyden er markant og kraftig ved pådrag både i 2. og 3. gir-- noen som har vært bort lignende??
På min har dette stort sett skjedd rett etter oppstart, altså på forholdsvis kald motor.
I dag skjedde det igjen... i tilegg til at feilmelding kom opp og motoren "kuttet" kom det en slags "skrape/vibrsasjonslyd" ved gasspådrag. Stoppet bilen, slo av tenningen og startet opp igjen. Bilen fungerer som normalt, bortsett fra at turboen plystrer og slipper trykk noe inmari... høres ut som en WRC bil under et rallyløp--- kan ikke være normalt.
Men.. jeg har fått time på verksted neste uke, så får vi se...
jeg skal poste løsningen... hvis de finner den...
Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]