Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Måste göra en framvagnsinställning på 855:an. Den drar inte snett eller är orolig i ratten däremot är bägge framdäcken slitna i ytterkant. Den drar även åt vänster när man bromsar
men det är nog höger bromsok fram som är dåligt. Besiktningen påpekade också i vintras att hö fram hade sämre bromsverkan än vä.

Finns det någon bra och billig verktad i stockholm som gör framvagnsinställning?

PS. Hur länge brukar ett broms ok hålla. När jag köpte 855:an för 3 år sedan hade den nya sprillans bromsar runt om och nu ca. 6000 mil senare är det dax igen för höger fram.
Fick med komplett service historik när jag köpte bilen. I den kan man utläsa att mellan 1996-2006 har samtliga broms ok bytts 4ggr. varav en gång på garanti. Bilen hade alltid lämnats till
Volvo verkstad i Karlstad, där bilen gick då och man har alltid använt Volvos utbytesok.
Låter inte som det är någon vidare kvalitee på Volvos utbytesok.
Har haft div. andra bilar och har nästan aldrig behövt byta bromsok på dessa.
Kommentarer någon?DS
av *pettson*
Tja.. nu är det ju så att bromsoken till skillnad från vad man tror.. GILLAR att man är aktiv på bromsen. Det som dödar bromsarna är att vara passiv.
Spelar ingen roll hur dyra ok och vart dom är gjorda om man inte nyttjar dom aktivt.
Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]