Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lilleman
jag har en del grejer till olika gammelbilar liggande
ska kolla vad som finns till saab v4 :)

mvh/roger
Användarvisningsbild
av lilleman
Tomas88 skrev:Intressant. De kanske till och med är till salu :)
visst dem gör ju ingen nytta på hyllan :)
vad jag minns så ska där finnas delar till förgasaren
helt nya i saab originalpåsar men jag ska kolla
är det nåt du behöver så skicka ett pm.
jag är gräsänkling vecka 28 då ska jag kolla vad som finns :)

mvh/roger
Användarvisningsbild
av lilleman
Tomas88 skrev:Ja den är ju bra mycket snyggare än de tidiga 900orna i alla fall.
kan inget annat än o hålla med :)
jag har haft en likadan fast en 73a :D

mvh/roger
Användarvisningsbild
av Severin
TheBree skrev:
sewe skrev:Fruktansvärt ful bil men ändå charmig på nåt sätt, sån där klenod ska man putsa upp och sköta varsamt, köra den som bruksbil tycker jag inte är rätt
Ful!?!
De är ju de klassiska "SAAB-linjerna" som vi har här! Sexigt värre! :D
Hehe påhoppad och nerslagen direkt av Saab anhängarna...... :-DD :-DD
Användarvisningsbild
av Tomas88
En lite uppdatering då. Bilen har varit inne på verkstad och fått förgasaren genomgången.
När bilen först hämtades så kördes den direkt till besiktningen för att bli av med 2an. Påvägen dit så gick den dock inte helt bra, men avgasvärdena var tydligen väldigt bra. Besiktningsmannen suckade dock lite över att bilen hade fått anmärkningen redan från början. Han menade att bilen inte kommer att gå riktigt med de avgasvärdena.
Påväg ifrån besiktningen gick bilen ännu sämre så den kördes tillbaka till verkstan. Väl där så var det lunchmen farsan lyckades ändå få tag på en mekaniker. När de öppnade huven så läckte det en massa bensin från förgasaren! :shock: Så var det med den genomgången.... De fick behålla bilen och nu är den fixad och går bra.

Sen så är en reservdelsbil inskaffad också. 2000 kr och väldigt lite rost. Bilen hade stått i en lada 8 år.
Ägaren hade köpt den för 4500 kört in den i ladan och sen hade den bara stått där.
Bilen är i så pass bra skick så att det nästan känns synd att ha den som reservdelsbil.
Här är den i alla fall:

Bild

Bild

Bild

Jag plockade bort plastskydden för trösk[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka r[…]

Har tyvärr ingen multimeter.

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]