Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
Tjenare. jag skall plocka ner kofångarn bak o fram.. men vet ej exakt hur man skall plocka ner den..vad jag kan se så är det bara 4 bultar på varje sida.(fram) är det fler? finns det något man skall akta sig för eller några tips på om bultarna kan gå av så?

och vad man skall använda för svart färg? efter som jag skall lacka om den. vanlig svart?
skall måla med kompressor.. ej burk..
av Vovlo_Henrik
Lossa de 4 bulten sen drar du stötfångaren framåt, sitter i skenor på sidan enklast att vara 2 vid montering så den hamnar rätt på sidorna :-)-)

Tänker du handla hos en lackfirma? En plastprimer bör du ha i grunden, en lackfirma blandar den färg du vill ha och du bör även ha mjukmedel i färgen när du ska lacka mjukare plaster :-)-)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Förutom de fyra stora skruvarna så ska det loss några som sitter inne i bagagen på sidan.
Var försiktigt med de stora skruvarna som sitter i alubalken då det brukar vara ganska ärgat så det finns risk att du vrider loss dem. Har fått byta balk på en 940 en gång då skruvarna hade släppt.
av volvo944gl
Okey. tack så mycket... då vet jag hur jag skall göra... dom har börjat att blekna lite.. så jag skall bara ha lackat om dom i samma färg. nej jag tror inte att jag gör det oss en lackfirma.. kostar för mycket..jag har alla saker hemma till o lacka sj..
tack

Ok,Tack 72 år gammal motor :-D .Lagren ä[…]

Fönsterhiss ur funktion

Monterade lös insidan på dörren oc[…]

Volvo car UX

IMG_1381.jpeg Det var på tiden. Nu fatt[…]