Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av titanskruven
Har en 02:as v40 och ville släcka servicelampan...
Beställde en OBD-2 interface för över 1000 spänn... kopplade in den och kunde nolla felkoder med programmet, men då jag ännu inte har en endaste felkod, så kom OBD-2 interface inte till någon användning då den INTE kan släcka servicelampan..... Googlade... och se på fan, man nollar servicelampan genom att hålla inne knappen till trippmätaren och sen vrida på nyckeln till tändläge och hålla inne knappen ca 10 sekunder tills service lampan börjar blinka... sen släpper man knappen... klart!
*IQ-fiskpinne* :oops:
Användarvisningsbild
av rampitsch
Har ni kommit till någon klarhet om vilka bilar detta fungerar på? Fungerar det på fas I också? (en 98:ans V40, 1.8)
av Kojje
rampitsch skrev:Har ni kommit till någon klarhet om vilka bilar detta fungerar på? Fungerar det på fas I också? (en 98:ans V40, 1.8)
Har bestämt för mig att det funkar från och med -99 vet med all säkerhet att det funkar på -00
Användarvisningsbild
av Esa_finnen
rampitsch skrev:Har ni kommit till någon klarhet om vilka bilar detta fungerar på? Fungerar det på fas I också? (en 98:ans V40, 1.8)
Tror bara det funkar på Fas 2:orna. Fas 1,5 vet jag ej, men dock inte på 98:or tyvärr

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]