Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VS60
Nu börjar det roliga igen, ska man bli förbannat eller?
Det så att igår upptäckte jag någonting intressant med bilen, det blir nog svart att förklara tills man inte upplever detta, men kanske du hade samma problem eller vet vad kan det vara för fel.

När man kör i 30 – 50 km/t, och vrider ratten till höger så går det som ska, men däremot när man vrider till vänster går betydlig mjukare och får känsla att man åker på 3 hjul och den fjärde går ner vid vänster vridning på ratten, konstig känsla, förklarar lite bättre när man åker ut från garage så har man oftast trotoar kanten och du ska svänga till vi säger vänster på väg när tre hjul hamnar ner och den fjärde vänster back uppe på trotoar kanter, och när den fjärde går ner sån känsla upplever jag vid vänster vridning med ratten. Någon förslag vad kan det vara för fel?

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
Användarvisningsbild
av CarMan
niger framendan ner när du svänger åt ena hållet så låter det som om du saknar ett kränghmarstag. men då borde du ha haft ett klaprande ljud en längre tid.
Användarvisningsbild
av VS60
CarMan skrev:niger framendan ner när du svänger åt ena hållet så låter det som om du saknar ett kränghmarstag. men då borde du ha haft ett klaprande ljud en längre tid.
Det konstiga att det inte finns något oljud, och jag har aldrig varit med om samma situation tidigare, så jag inte äns kan komma vad felet kan vara.

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
av Teemu
hade en pasast ett tag och den hade lite liknande symptom. När man svängde vänster var allt Ok, men när man rattade höger så kändes det precis som att man gick över en kant eller hur man skall beskriva det. Efter "kanten" så blev det mer lätt rattat åt det hållet. Då var det en framvagnsinställning som löste problemet.
Användarvisningsbild
av VS60
Teemu skrev:hade en pasast ett tag och den hade lite liknande symptom. När man svängde vänster var allt Ok, men när man rattade höger så kändes det precis som att man gick över en kant eller hur man skall beskriva det. Efter "kanten" så blev det mer lätt rattat åt det hållet. Då var det en framvagnsinställning som löste problemet.
För några veckor sedan efter bytte på stötdämpare h/v back, gjorde jag fyrhjulställning på bilen, och jag kör inte så hårt så att det bli fel i dem igen. Men man vet ju inte, ska ringa och boka tid imorgon. Får ser, vad kan dem hitta.

Volvo S 60 – 02 170 HK / AUT
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]