Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XCThord
Stort tack för bilderna!
Ser inte alls för stort ut i mina ögon. Snygg T6:a btw! :D

Nu är jag jättejobbig, men du (eller någon annan) skulle inte kunna posta en bild där man ser hela bilen på några meters avstånd? Blir lättare att se hur väl de passar in i bilens helhetsdesign imo. :)
Användarvisningsbild
av opA
Tycker dom där stänksskydden smälter in fruktansvärt bra.. syns knappt :)
Användarvisningsbild
av Appel
XCThord skrev:Stort tack för bilderna!
Ser inte alls för stort ut i mina ögon. Snygg T6:a btw! :D

Nu är jag jättejobbig, men du (eller någon annan) skulle inte kunna posta en bild där man ser hela bilen på några meters avstånd? Blir lättare att se hur väl de passar in i bilens helhetsdesign imo. :)
Självklart fixar man fler bilder när man får beröm för "kärran"!!
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Oj vad små och korta de var, de känns lite för små enligt mig.

Ser ut som de tar sprutet mot framdörrarna men att sputet mot bakdörrarna har fri skottvinkel från framhjulen under stänkskydden och mot bakdörrarna eller???? Eller har jag fel? Du vill ju inte ha din Alu Side Cuff Plates (eller vad de nu heter) blästrade av hjulsprutet antar jag.

Märkte det på förra bilen, där tog skydde sprutet 100% på framdörrrna, men bakdörrarna var fortfanade lite i skottlinjen.

Vad kostar stänkskydden till XC60/XC70 om man monterar själv? Hitta dem på volvos sida men inga priser.

Bild
av XCThord
Appel skrev:
Tack!

Ska fixa stänkskydd vid nästa service. Skulle tydligen gå lite drygt 1000:- både fram o bak inkl montering. Kändes rätt överkomligt, framför allt med tanke på att det tydligen ska skydda mina "running boards" (fotsteg).
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XCThord skrev:
Appel skrev:
Tack!

Ska fixa stänkskydd vid nästa service. Skulle tydligen gå lite drygt 1000:- både fram o bak inkl montering. Kändes rätt överkomligt, framför allt med tanke på att det tydligen ska skydda mina "running boards" (fotsteg).
Det var ju ett bra pris, men hur fasiken ska de skydda "running boards", det kommer ju att blästras direkt av sten-sprutet i alla fall, det känns ju som bara första 20 cm av dem skyddas. Titta på bilen. Stenarna och sprutet från hjulen följer ju den oranga linjen rätt upp då stänkskyddet är så kort., det gjorde de på min bil.

Bild
av XCThord
VolvoB20 skrev:
Det var ju ett bra pris, men hur fasiken ska de skydda "running boards", det kommer ju att blästras direkt av sten-sprutet i alla fall, det känns ju som bara första 20 cm av dem skyddas. Titta på bilen. Stenarna och sprutet från hjulen följer ju den oranga linjen rätt upp då stänkskyddet är så kort., det gjorde de på min bil.
Aja, lär väl skydda lite mer än standard åtminstone. "För att undvika stenskott på bilens Running board rekommenderas att stänkskydd fram används." står det t.o.m. på Volvos hemsida ser jag nu. Men jag håller med dig, hela runningboarden lär knappast bli skyddad...
Användarvisningsbild
av Variosboy
Måste säga att jag tycker att det är snyggare med stänkskydd på XC60:in än utan.
Det ser naket ut utan..

men men, smaken är ju som baken... hårig... :shock:
Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]