Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Raspon
Hej!Har fått ett klonkande ljud i framvagnen och kommit fram till att det måste vara gummit som ligger imellan fjäder och tallrik.Undrar nu bara om det finns nån som fått det utbytt på Volvo på nån typ av garanti eller goodwill.Tycker det känns surt att jag måste skruva sönder halva framdelen för att byta nått som Volvo laggt dit för att få ned vägljudet.Bilen har gått 10000mil och är fullservad på Volvo.Senast vid 9800mil då det tydligen inte var nått fel.Men jag undrar om det är nått dom kollar vid service,det verkar ju inte så iallafall.Riktigt uselt att det inte ska hålla längre.Borde inte få stoppa dit nått sånt skit från första början.Men som sagt om det finns nån som fått det bytt utan att behöva betala vore jag tacksam för svar.Carman och en del andra skryter ju om Volvos goodwill då bilarna är fullservade på deras verkstäder så kanske nån stackars volvoägare fått det bytt.MVH Olav.
av J.F.S
Jag tycker gummit håller bra om det håller i 10k mil. Det är ju inte direkt en skyddad miljöldet sitter i. Personligen tycker inte jag de borde byta gummit på goodwill men det är jag det. För mig är det en slitdel precis som bromsar. Hade bilen varit helt ny så ok men det är den ju inte.

Ska man få nåt på goodwill så bör man nog initialt ha bomull i munnen innan man börjar gasta om dålig service och liknande. Trevlig ton brukar hjälpa längre än att inta stridsposition direkt.
Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]

Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]

Har testat att byta stol, fungerar inte heller

Tack till er som åtminstone varit i nä[…]