Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_240_GL
Har en 855:a 2,5 SE -95 Hade stannat för att tanka och när jag startade bilen så gick den igång men dog med en gång, sedan ville den inte starta´men som tur var fanns det en backe och den gick att rulla i gång och gick hur bra som helst.
Vad kan detta bero på`?
av *pettson*
Volvo_240_GL skrev:Har en 855:a 2,5 SE -95 Hade stannat för att tanka och när jag startade bilen så gick den igång men dog med en gång, sedan ville den inte starta´men som tur var fanns det en backe och den gick att rulla i gång och gick hur bra som helst.
Vad kan detta bero på`?
det finns säkert 50 anledningar..

bränslebubblor på grund av lågt bränsletryck
lågt resttryck och läg kapacitet på pumpen
dåligt bränslefilter
dåliga stift
dåliga kablar
dåligt fördelarlock
dålig rotor
spänningsdifferens vid startmotorn (trög startmotor)
kall bil körd kort sträcka= kondensering på cylinderväggarna
kallstart i kombination med låg kompression...

Tja.. vill du jag ska skriva några till eller nöjer du dej?
Vi kommer inte att få veta det exakta eftersom bilen fungerar nu. :-)-) Tyvärr....
av Volvo_240_GL
Í går när jag var uite och körde så dog bilen igen, försökte att starta den genom att lägga i tvåan och släppa upp kopplingén men det fungerade inte så jag svängde in till kanten och väntade en liten stund försökte sedan att starta bilen och då går den igång, sedan parkerar jag bilen utanför affären och sedan när kan kommer ut och ska starta så startar bilen men vill inte gå riktigt och så dog den, men jag väntade en stund och sedan startade den. Idag hände likadant när jag hade tankat så starade jag den och den går igång men det går illa i 2-3 sekunder och dör men éfter ha väntat kanske någon minut så startar bilen och går utmärkt sedan... Vad kan detta vara?? Jag har i alla fall uteslutit startmotorn som jag tidigare trodde att det var.

Är väldigt tacksam för hjälp
Motorn är en en B5252S
av DrEvilBoy
Jag skulle nog kolla bränslerelät
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?