Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av slayer
Dags för ett till projekt o en ny tråd :thumbright:

Polaren hadde en amazon 67a som bara stod i en lada och skräpade, frågade va han ville ha för den o jag fick ta den för 3000kr. Sagt o gjort så körde vi hem den till mig.

Den är rollad mattsvart :lol: och är rätt fin i plåten faktiskt o det mesta är lagat. Finns ju o göra med det beror ju på hur fin man vill ha den också. Tanken just nu är att fixa iordning den i hyfsat skick och slänga ner en trimmad b20 med dubbla weber45or, extraktorgrenrör och 2-2,5" avgas, byta växelåda, sänka, nylonbussningar runt om mm. Får se hur mycket det blir. Man är ju rätt ny på bilar o trim så detta kan ju vara en bra bil o skruva lite med :-)-) Tips och ideer är varmt välkommna :D

Nog med allt snack, här kommer några bilder på skönheten :lol:

Bild

Bild

Bild

Bild
av slayer
Körde in amazonen i garaget idag o tog bort skärmarna för o kolla lite hur det ser ut o lite rost hittade man ju o även lite dåliga rostlagningar som skulle behövas fixas till.

Skärmarna bortskruvade
Bild

Man ska aldrig börja hacka med kniven :lol:
Bild

Framvagnsbalken såg inte så fin ut :(
Bild
Användarvisningsbild
av cybermunk
42 år bil då får man ju inte annat än räkna med en del rost.
Höll på att fråga vad du tänker göra med bilen men gick då upp och läst första inlägget ljus framtid.
av slayer
hehe jo rost får man ju somsagt räkna med :) Men det är nog snart fixat :P Drygt bara att man inte har någon svets :cry: Men får väll låna av min farbror
Användarvisningsbild
av cybermunk
bortsett balken så såg det inte allt för jävligt ut.
av slayer
Nä så farligt är det inte faktiskt hehe. Bara o riva ner framvagnen o byta balken o sen montera sänkfjädrar, skulle vilja ha sportdämpare men dom va ju så satans dyra :( lika så med hårda bussningar
av slayer
Dags för en liten update då.

Idag har jag börjat skruva ner framvagnen, till min förvåning släppte alla bultar o så utan några problem. Sen kom jag till bromsoket o tänkte testa om man kan få loss luftningsnippeln eftersom jag helst skulle vilja ta loss oket o allt o måla upp det och det är ju tråkigt om man inte kan lufta systemet sen. Men självklart gick ju nippeln av när man försökte lossa den :( Någon som har några bra tips på hur man kan få loss den? Får beställa nya nipplar när jag ändå ska beställa nya bussningar till framvagnen o lite ny plåt o svetsa dit :D

Bild
Bild[/URL]

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]