Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av ted4248
Hej
Batteriet var av en stund och man skulle knappa i säkerhetskoden på stereon efter det. Nu blev det fel kod och nu står där bara OFF i displayn. Jag har hittat min kod nu, men hur gör jag för att knappa in den??? :?:
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Har du provat att koppla loss batteriet igen?
av Psyko
ted4248 skrev:Hej
Batteriet var av en stund och man skulle knappa i säkerhetskoden på stereon efter det. Nu blev det fel kod och nu står där bara OFF i displayn. Jag har hittat min kod nu, men hur gör jag för att knappa in den??? :?:
Då måste du ha radion igång tills det går att knappa in koden igen.
Det tar olika långt beroende på hur många ggr man tryckt in fel kod.

Det är en tidsspärr som kräver att radion är igång tills den öppnar sig själv.
Stänger du av bilen/Radion börjar tidräkningen om
av ted4248
hade stereon igång en timme (minst) och det står fortfarande "OFF" i displayn... ska jag vänta ännu längre? Jag har även provat att koppla av batteriet en längre stund.... men fortfarande off. :(
av jhenrikj
ted4248 skrev:hade stereon igång en timme (minst) och det står fortfarande "OFF" i displayn... ska jag vänta ännu längre? Jag har även provat att koppla av batteriet en längre stund.... men fortfarande off. :(

2 timmar behövde jag ha igång stereon när det hände på min V40. Det blev en liten extratur till svärmor.
Användarvisningsbild
av vetten
Man behöver ju inte ha bilen igång hela tiden utan det räcker med att tändningen står i radioläge.
av ted4248
2½h sen fungerade det! tack för hjälpen.
av grenerale
Om man har en stereo som ngn lyckats låsa och man inte har tillgång till koden, vad gör man då. Då jag köpte min bil så sa förra ägaren att stereon plötsligt inte gått igång och nu efterfrågas en kod. Förra ägaren har inte koden, då han i sin tur fått den av sin farsa. Finns det ngt tjuvknep eller bara köpa en ny som gäller...är ju inte så dyrt med en billigare stereo, men man ska ändå ta sig tid till det.
Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic

Han (barnbarn), sambon och katten kommer ner till […]

Tysta sommardäck V90

Det stämmer att Volvo inte uppger 245/45-19 s[…]

Volvo 940 maxxecu mini bygge

Tänker du göra en ny kabelhärva ell[…]