- sön 14 jun 2009, 12:55
Har haft min bil inlämnad för dessa vibrationer flera gånger hos "vimpelförsäljaren" jag köpte den av, en j-a klåpare till mekaniker måste det vara iaf... Vi har fått bytt styrled vänster inre, efter det stod ratten duktigt snett. Nu står den bara lite snett, trots 3-4 hjulinställningar, har även bytt främre bussning i länkarmen båda sidor, kräng.stag vänster. Bytt däcken och gjort flertalet balanseringar. Finns ett klonkljud i framvagnen oxå, vet ej var detta kommer ifrån. Men ofta är det när man svänger, låter ibland som att fjädern rör sig (Boingggggg...) Förmodligen kan jag tänka mig fjädersäte.
Kan klonket och vibrationerna gå hand i hand tror ni? Min tanke har varit spindelled, om vibr. kommer därifrån kanske, men klonkar den när den blir dålig?!?
Är framförallt trött på dessa vibrationer, så tips om det är hjärtligt välkomna så jag kan berätta för dessa människor vad deras inmompetenta mekaniker ska titta på...
Kan klonket och vibrationerna gå hand i hand tror ni? Min tanke har varit spindelled, om vibr. kommer därifrån kanske, men klonkar den när den blir dålig?!?
Är framförallt trött på dessa vibrationer, så tips om det är hjärtligt välkomna så jag kan berätta för dessa människor vad deras inmompetenta mekaniker ska titta på...
Jag är INTE dum!!!!
Jag har bara otur när jag tänker...
Jag har bara otur när jag tänker...

- By Söne