Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Du ska alltid ha bilen försäkrad !!!

du ringen när somhelst till det försäkringsbolag du vill ha, o berättar att du kanske ska köpa en bil ger dom regnummer & vilket datum det ska gälla ifrån.
sen kan du i efterhand tala om att du inte köpt blen om du inte köpte bilen, o då kostar det inget.
visar det sig att ni köper bilen så gör du inget, förutom att ställa av bilen när du har kört hem den.
Bilen ska som sagt alltid vara försäkrad, den kan ju bli stulen eller brinna upp, även om den är avställd.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ska alltid vara försäkrad?
Jag tycker det känns lite onödigt om man har den avställd.
Det skulle i så fall vara om det finns någon försäkring just för fordon som inte är i trafik så man slipper betala "trafikdelen".
Men tror ändå inte att det kommer vara aktuellt.

Men ja självklart ska den ju vara försäkrad om man kör med den.

Kan tala om att jag teknat en försäkring på Atava. 680 kr/år 14 dagars ångerrätt. På nästan alla andra bolag stod det att man skulle kontakta kundtjänst.... Kanske beror på att det är en veteranbil?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Det är min farsa som fått någon konstig idé om att köpa en gammal Saab.
Försökte övertala han att köpa en gammal Volvo i stället men nää :( :wink:

Här är den:

Bild
Användarvisningsbild
av halmstaden
Haha Fluffen!
Tycker personligen äldre Saabar är rätt charmiga, men 96orna ska ju vara ljusblå såklart, precis som avgaserna är i början!

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det