Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bengte
Nu har jag monterat Volvos originalsläckare, 1,9 kg pulver. Det var lite strul vid beställningen men så småningom fick jag rätt grejor. Om någon är intresserad så är artnr för monteringssats 30749652 och för släckaren 284732. Pris för allt 505 kr inkl moms. Man kan nog få lite billigare på Mekonomen o dyl. men jag har svårt att tro att man får samma genomtänkta passform och stabilitet. Det är ju trots allt en rätt tung sak som inte skall lossna och fara runt i kupen vid kollision eller voltning.
Det tog mig, som är "IKEA-händig" 1½ timmes pyssel att få det klart. Verkar sitta rejält och lättåtkomligt, hittills skrammelfritt.
Bild
Min bil är en V70 II.
Användarvisningsbild
av opA
Har nog hellre någon brandsläckare från Biltema i bagaget än på passagerarsidan.. finns inget värre än saker som är i vägen vid benen / fötterna. :???:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Men kroken är väl inget orginaltillbehör, eller? :)

Fattar inte att det inte finns något sånt tillbehör orginal, som är infällbart, tycker det är ofta man vill lägga en påse på golvet på passagerarsidan, men inte vill den ska åka runt på golvet när man kör. då vore det perfekt med en sån!
av bengte
Nej kroken är inköpt på Claes Ohlsson, tror det var 19 spänn för tre, självhäftande, extra kul att metallooken matchar inläggen i instrumentpanel. Har den för skräppåsen. Håller med dig om att det är konstigt att sådant inte är original.
av bengte
opA skrev:Har nog hellre någon brandsläckare från Biltema i bagaget än på passagerarsidan.. finns inget värre än saker som är i vägen vid benen / fötterna. :???:
Kanske har V70 med brandsläckare mer plats för fötterna än V50 utan brandsläckare?
av bult
:lol: Tyvärr är det ju sant. V50 i mitt tycke är en ruskigt trång bil på alla sätt o vis.
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödigt citerande
Användarvisningsbild
av opA
Och jag som har en V50 tycker att V70 är rena klumpiga lastbilen ;)
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödigt citerande
Användarvisningsbild
av Scania
...det är ju därför det finns olika modeller... för att passa olika smak/plånböcker/behov... ;-//
Hur som helst låter det vettigt att ha en brandsläckare med sig någonstans i bilen.
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödigt citerande igen

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]