Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 850xp
Hej jag har missljud i motorn och det är remspännaren till multiremen som låter, tar jag bort multiremen så är motorn helt tyst, vad kan det vara som gör att remspännaren jobbar så oregelbundet?, remspännaren,rem och lager är bytt.Allt började en månad efter bytte kamrem , multirem för ett år sedan,några förslag på vad det kan va? generator och servopump är ju rätt dyr är inte sugen på att byta dom
Senast redigerad av 2 850xp, redigerad totalt 0 gång.
av Psyko
850xp skrev:Hej jag har missljud i motorn och det är remspännaren till multiremen som låter, tar jag bort multiremen så är motorn helt tyst, vad kan det vara som gör att remspännaren jobbar så oregelbundet?, remspännaren,rem och lager är bytt.Allt började en månad efter bytte kamrem , multirem för ett år sedan,några förslag på vad det kan va? generator och sevopump är ju rätt dyr är inte sugen på att byta dom
Finns ju bara 3 alternativ kvar, Generator,servopump eller kompressor.
Vilken av dom det är kommer du tyvärr inte kunna få svar på här :(
av 850xp
Jag glömde skriva kompressorn också,men nån hade en ide om att det kunde va gummit i remskivan som har blivit mjukt för den va tyst i vintras 4dagar när va 15minusgrader, tänkte om nån visste om det kunde vara nåt typiskt fel, det är ju inte roligt att byta tex ac och det är något annat.
av Daddan
850xp skrev:läste en annons på blocket vad det kunde va så jag bytte frihjulsrem skivan på generatorn, då försvan missljudet och remen arbetar regelbundet och är spänd hela tiden, här är en länk var jag köpte den, http://frejbildelar.e-butik.se/
Har själv köpt generator där och den funkar fint ännu efter 1,5 år.

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]