Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Vovlo_Henrik skrev:Jag reflekterade lite över ett tidigare inlägg komp 4-5??? :shock: 10,3/1 Skall en frisk E-motor ligga på :???: Det sitter ingen varvtalsspärr om det är en A-traktor??

Det var en kompis som kollade kompet och han sa att det var ok, när jag frågade om det låg runt 10 ?bar? så sa han att det var ungefär 4-5 och men jag tänkte inte mer på det, kanske mätt med annan skala?

Ska prata mer med honom men man mäter väll trycket i bar och då ska det vara?

Rotorn ser normal ut och den elektriska varvtalsregulatorn är urkopplad. Jag tycker att det är lite konstigt att den går att varva obelastad men inte belastad.
Vovlo_Henrik skrev:Det mäts i bar och bör ligga på 10,3 bar på en E-Motor... Låg komp = Svårstartad :???:
Har pratat med honom nu och det var visst någonstan mellan 11-12 och nästan samma i alla cylindrarna. Kanske är planad eftersom den är över 10.

Var är det jag ska mäta bränsletrycket? Efter filtret eller mellan styrtrycksventilen och bränslefördelaren?
Hmm beror på hur han mätte kompen, låter han mätaren pumpa upp trycket så kan det möjligen ligga på det :???: Kollade i en repbok där står det att höjden på toppen är 146,1mm orginal du kan ju kontrollera detta :-)-) Du kan mäta efter filtret om du ansluter en dubbelbanjo på filtret :wink:

Känns som en tveksam metod, att lossa på[…]

Har du ett faktiskt problem eller bara tänk[…]

Rent bedrägeri skulle jag kalla det Generell[…]

Volvo 945 gasar av sig själv

Du har Bendix bränsle/tändsystem på[…]