Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av atw
hej har en 945 2,0 turbo som trycker upp allt kylarvatten via expanditons kälet!!! kan det vara så lätt att termostaten har gjort sitt eller? samt vitt belägg i oljelocket och nä det är inte vatten i oljan men den har blivit körd utan luft filter?? några tips eller råd??
av atw
Vovlo_Henrik skrev:Troligen kass toppackning, gör ett komptest :-)-)
kan det vara det som gör att vattnet trycks ut???
av Vovlo_Henrik
Kompen går ner i kylkanalerna och trycker ut vattnet :wink: Det vita du sett under oljelocket är nog vatten det med, kör du utan luftfilter så blir inte oljan vit :???:
av atw
ok har hör något om att det kan bli beklägg på öljelocket av de=/ skit samma.....och så det hör ihop vattnet och pakningen =) tackar ödmjukast =)
av Vovlo_Henrik
Vintertid är det normalt med vitt klägg under oljelocket, vatten i oljan bidrar till en vit/grå färg och bildas inte pga att du körd utan luftfilter :wink: Jag rekommenderar inte att köra utan filter...
av atw
ok kan stämma det var vinter =(.... nä ska fixa dit ett filter , men en granne till mig var och kolla på den och han sa även att när man gasar på så vill den till att små dö eller hur jag ska beskriva det,,,kan det också hänga i hop???

Känns som en tveksam metod, att lossa på[…]

Har du ett faktiskt problem eller bara tänk[…]

Rent bedrägeri skulle jag kalla det Generell[…]

Volvo 945 gasar av sig själv

Du har Bendix bränsle/tändsystem på[…]