Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bilman
Hur gör jag för att rengöra luftningsröret från bensintanken? När jag tankar (740kombi/90) så gurglar och bublar i tanken.Bilen får stopp då och då,men kommer igång efter en halv minut eller så.Misstänker luftfickor i rören.Tips,tack!
av volvo944gl
om du har luft i bränslesystemet. så gör så att du kör upp i en 100 eller något sånt. tills den dör.. när den dör.. så har du kvar nyckeln i sammaläge. så rullar du med växeln i så motorn går runt hela tiden.. för går den runt så suger den fortfarnade bensin..sen efter en stund när du har fått i gång den igen så skall det inte finnas några "luftbubblor" kvar.. det är väldigt sällan att det händer... jag har varit med om det på en opel men inte på en volvo b230
av Vovlo_Henrik
Det är inte så enkelt som bränslefiltret?? :???: Tanklocket sluter tätt när det är stängt och avluftningen går genom en kolkanister som är monterad i motorrummet :-)-)
av bilman
Tack för tipsen! Har bytt bensinfiltret för 2veckor sedan.Vad jag undrar över varför det gurglar och bublar i tanken DIREKT EFTER att jag har tankat klart? Har lyssnat och räknat upp till 20 innan det blev tyst.Därför misstänker jag att problemet kvarstår då luftningsröret eller luftningshålet är täppt.Hur rengör jag :?:

Känns som en tveksam metod, att lossa på[…]

Har du ett faktiskt problem eller bara tänk[…]

Rent bedrägeri skulle jag kalla det Generell[…]

Volvo 945 gasar av sig själv

Du har Bendix bränsle/tändsystem på[…]