Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjenare,vid accelaration på 4:an o 5:ans växel i ca: 100km/h så skorrar det under bilen.Har bytt stödlager o gummi kollat knutkorsen o hardyskiva, allt ok.Bilen har gått 13000 mil och är gubbkörd :shock: sen ny (troligtvis har han dragit husvagn också).Jag köpte den när den gått ca 12000mil och då lämnade jag in den på chiptrimning på BSR Steg2.Kan det vara kopplingen som gett upp (slirar ju inte på låga växlar vid fullgas)eller är det nåt annat som spökar,tacksam för alla tips om vad det kan vara.Har ju inte råd att låta en verkstad gå igenom hela bilen och byta massa prylar ??:-/ .Har haft den på volvo o då bytte dom stödlagersats.Mvh Marcus
Senast redigerad av 1 Chickodog, redigerad totalt 0 gånger.
Lämna in på verkstad är hopplöst då de oftast byter delar tills de hittar felet vilket leder till att det blir dyrt :???: Har du kollat så det är olja i växellådan?? Även om det är olja i lådan så kan det vara värt ett byte :wink: Kopplingen kan det vara men den borde höras på alla växlar mer eller mindre...
Njae skulle det skruva upp sig så hade det lossnat för länge sen :???: Sitter kardanen rätt monterad?? Så den inte sitter en splines fel, då kan vibrationer och oljud uppstå och öka med hastigheten men borde då inte påverkas av vilken växel du har...
ok,så massehjulet slits inte på samma sätt som kopplingen då?Om dom har satt det rätt på verkstan vet jag inte men man hoppas ju på att dom kan sin sak :evil: .Kan fjädringen bak orsaka vibrationer?Eller nåt stag till bakaxeln?
Nej det slits inte så att vibrationer uppstår :wink: Är du säker på att ljudet kommer underifrån?? Ljuden kan vandra i karossen... :???: Det är inte så enkelt som ett dåligt däck? obalans i ett däck? Det kan vara mycket men är du säker på att det är endast på 4an och 5an?? det är inte så att när du kommer upp i högre hastigheter så uppstår vibrationerna??

Känns som en tveksam metod, att lossa på[…]

Har du ett faktiskt problem eller bara tänk[…]

Rent bedrägeri skulle jag kalla det Generell[…]

Volvo 945 gasar av sig själv

Du har Bendix bränsle/tändsystem på[…]