Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
soderb skrev:XC60 skulle ha kommit som MY10. En av det mest grundläggande för en bil är motorerna. D5 och 2,4D som sitter i MY09 uppfyller inte kraven för en modern bil. Hög bränsleförbrukning, hög ljudnivå,( se senaste test i Vi Bilägare)

Mvh!
Helt fel...... hade den motorn i förra bilen och den var supersnål och grymt drag så länge man körde manuell lådan.

Problemet är förra automaten som tokvarvar motor till 3000 rpm hela tiden helt i onödan (använd det massiva vridet istället), klart det bullrar och drar soppa då, men skyll inte på motorn utan på hur automaten är proggad.
av Amli
Psyko skrev: Om man tänker så kan man ju aldrig köpa ny bil, bilarna uppdateras ju ständigt.
Varje ny modell vill man ju få ut på marknaden så fort som möjligt och allt uppdateras
ju varje år så jag tycker inte det är alls konstig.
Jag håller med helt här. Visst är det frustrerande när man köper en ny bil och året efter kommer en lite bättre men det är ju så utvecklingen går fram.
Dessutom tror jag inte Volvo hade tid eller råd att vänta ett helt år för att lansera XC60 för att vänta in de nya motorerna. X3 fanns ju redan sen kom ju Q5, GLK m.m ut på marknaden ungefär samtidigt. Skulle dom vänta tills nu hade dom förmodligen tappat väldigt många potentiella kunder som inte orkat vänta ett helt år till.
av greenbay
Nån som köpt dator och ångrat att man inte väntade 1 vecka till....?
/greenbay

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]