Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Det där Sewe skrev läste jag inte :roll:

Grattis till jobbet Grammse!
Var själv för inte så länge sedan inne på AF och skrev in mig. Fick till motsats från många andra ett trevligt bemötande kan jag säga för att väga upp allt negativt om arbetsförmedlingen.
Hade sedan tidigare "bara" lyckats fixa fem veckors sommarjobb (som man kanske skall vara ganska nöjd med ändå).
Men i lördags ringde personalchefen från ett företag jag praktiserat och sommarjobbat jobbat på innan. Hon sa att de fått in en del nya ordrar och hade en del att göra... så nu har jag helt plötsligt att göra hela sommaren också.
Användarvisningsbild
av Severin
Tomas88 skrev:Det där Sewe skrev läste jag inte :roll:
Haha va just dig jag menade med den texten :-DD
Och grattis till dig med Thomas
av *pettson*
Att söka 80 jobb innan man får ett är inte dåligt. Men jag kan nog kontra snabbt med några trevliga vänner som ligger över 1000strecket på sökta jobb. Där man fått drygt 180 svar var bara varav drygt ett 20tal lett till intervjuer. Och där arbetsgivarna kastar på luren istället för att svara på varför man inte vill svara på sökbreven. Breven är ju liksom inte skickade på måfå utan till arbetgivare som faktiskt vill ha folk.
Dom är högutbildade dessutom. Nu verkar det dock lösa sej för dom då dom fått nys om platser i norge.
Själv har jag blivit erbjuden mektjänst i både danmark och i norge. Men tyvärr kommer axeln aldrig bli så bra att jag kan jobba dagarna i ända med mekjobb. Därför utbildar jag om mej till cnc tekniker eller verktygsmakare. :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
tack allesammans.Nu när man ska ha tag på sin handledare så är hon ju aldrig där.Förra veckan så skulle hon vara tillbaka i slutet på veckan men sitta timme i kö kostar för mycket (mobil)och det har jag inte lust med så testa ringa idag oxå och då skulle hon tillbaka på jobbet imorgon.
Ringde a-kassan om en fråga och de sa oxå att nå folk på AF är ju omöjligt.
A-kassan är alltid supertrevliga (vad jag upplevt)och tillmötesgående tänk om af kunde vara lite som de.
*pettson* CNC är ganska kul bortsett från att det kan bli tråkigt stå köra långa serier av samma detaljer.
Användarvisningsbild
av Guligan
F-n, vad många här på jagrullar som verkar ha blivit av med sina jobb. Nåväl, är van. I mitt villakvarter i Göteborg har en i hushållet i fyra av de fem närmaste husen blivit varslad. De flesta har anknytning till fordonsindustrin, läs Volvo (designer, konsult m.m), men även en finansanalytiker och en lärare (!) har blivit varslade... :shock:
av *pettson*
Guligan skrev:F-n, vad många här på jagrullar som verkar ha blivit av med sina jobb. Nåväl, är van. I mitt villakvarter i Göteborg har en i hushållet i fyra av de fem närmaste husen blivit varslad. De flesta har anknytning till fordonsindustrin, läs Volvo (designer, konsult m.m), men även en finansanalytiker och en lärare (!) har blivit varslade... :shock:
En lärare`?.. vi har väl rekordet då i Motala. Man gick 17 miljoner back på bildningsnämnden och ska spara 10 milj nästa år. Så då gör man på följande sätt, man sparkar....(sen undrar man varför ungdomar växer upp och blir konstiga)..
Elevassistenter: 20 tjänster.
Grundskolelärare: 35 tjänster.
Gymnasielärare: 8 tjänster.

Besparingsförslag nästa år
Från januari
Skolvärdar: Samtliga 6 tjänster.
Resurspedagoger: 1,5 tjänst.
Elevsamordnare/ungdomsstödjare: 2 tjänster.
Fritidshem: 10 tjänster.
Kuratorer, skolpsykologer, skolsköterskor, specialpedagoger: 3 tjänster.
studie- och yrkesvägledare: 2 tjänster.

Från hösten 2010
Fritidshem: 8 tjänster.
Administrativa skolassi-stenter: 1,5 tjänst.

Utöver personalneddragningar föreslår tjänstemännen att ytterligare 10 miljoner kronor ska kunna sparas under 2010 genom bland annat minskade läromedelsinköp, höjd avgift för skolmaten på gymnasiet, diverse effektiviseringar, höjda badavgifter och minskade kostnader för Lithobadet.
Användarvisningsbild
av Nexus
nu är jag förbannad igen. Har inte hört ett ljud från min handläggare om det är beslutat att jag får aktivitetsstöd eller inte.
Hon återkommer den 16 juli. försäkringskassan har inte fått några uppgifter om jag ska ha rätt till aktivitetstöd eller inte.
Får jag ej stödet så måste jag ju stämpla arbetslös som vanligt för utan pengar kan jag ej betala mina räkningar.
Starkt jobbar ARBETSFÖRMEDLINGEN :-(O)

Får stämpla kassakort som vanligt då och blir det strul är det f*n inte mitt fel!!!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
Volvo V50 "Mr White"

Nya läder damasken med R-Design knoppen monte[…]

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?