Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Måste erkänna min okunnighet, Har aldrig idigare ägt en bil med insprutning. Bara gammelbilar. Det är ju ett relativt högt tryck i ledningen efter huvudpumpen. Nu måste jag byta en liten bit slang, den som sitter i motorrummet. Min lekmannamässiga fråga är, klarar en "normal" bränsleslang trycket? Håller det med "vanliga" slangklämmor? (de som sitter där nu verkar vara speciaklämmor, pressade dit) Vill inte att det ska bli fel på en sådan viktig bit, tacksam för era erfarna svar. :oops:
Hej, ja du kan använda vanlig bränsleslang som du nämner den klarar trycket, men se till så att det verkligen är en slang som är till för bensin, du kan inte använda vanlig gummislang utan den måste klara bensin, och när det gäller slangklämmor så kan du använda vanliga standard slangklämmor, annars finns det slangklämmor avsedda för bensinslangar, men funkar lika bra med vanlig slangklämma, inte för stor bara.

Lycka till!
Fixat! Såg på slangen som satt där att den var märkt 5bar, hittade en i garaget märkt 10 bar, kan ju inte vara fel. Dessutom så gick det att återanvända de klämmor som satt på gamla slangen, verkar vara en bra klammer med tre tungor och stor anläggningsyta. Så nu luktar det inte soppa längre.

Ahaa det visste jag aldrig. Jag har alltid bromsat[…]

Volvo car UX

Ofan det där har jag inte lagt märke til[…]

Har bytt de flesta delarna utefter kabelhärv[…]

Fel kategori här för din bil tyvärr[…]