Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

eccy243 skrev:Jag skulle hellre tippa på påliggande broms.
Tror du det. Har inte märkt nått av denna tendens förut, o vad jag förstått av 14000milaservicen så är inget gjort åt några bromsar förutom att de testade kvaliteten på bromsvätskan (som innehöll en del fukt)
Kände ej på själva skivan utan endast på "hjul centrum klumpen".....
Det konstiga är ju att när jag åker under ca 80 blir det inget durr o värmeutveckling, utan det kommer vid högre farter (har stannat o känt)....
S60AWD2.5T skrev:Lager brukar hörals lååångt innan det blir "katastrof" som i detta fall.

Nu har jag (sambon) plockat isär bromsoket höger bak. Skrapat rent med kniv och stålborste, smörjt med kopparpasta. Precis hemkommen från provtur "spövända". Navet är lite varmt, men det går bra att hålla kvar fingrarna. Andra sidan är endast ljummet. Så vi får väl hoppas att det var anliggande broms. //Johan
Funk skrev:12000 mil på S60 och börjar höra tendenser till oljud fram, även om det inte finns tillstymmelse till glapp ännu.

/Thomas
Jag citerar mig själv och kan bara konstatera att mina lager är helt OK fortfarande, det var mina däck som var boven i dramat. Nya sommarhjul och den är helt tyst...

/Thomas
Uppvärmda vindrutespolare.

Det är spolarslangen som är uppvärm[…]

Felparkering...

@sewen , Äh, be de skicka bilden till dig f[…]

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]

Det beror lite på vad för batteri d&aum[…]