Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sterf
Hallå!
Bilen är en 855SE -94 som har gått 32000. Motorn kan stanna närsomhelst och går igång igen efter några försök. Hyfsat irriterande i stan vid rusning... Jag har kollat lödningarna i bränslereläet och dom SER ok ut. Någon som har några förslag på var man ska börja rota i detta?
av zäta
Min jobbarkompis hade en V70 99- tror jag det var, som tjuvstannde närsomhelst utan någon regelbundenhet eller naurlig orsak.
Han var givetvis så j...la trött på den bilen. Men då han inte kruvar själv lämnade han den till märkesvärkstäder för att få hjälp.
Olika verkstäder höll på med den bilen till och från i mer än ett år.
Till slut hittade man felet , jag tror det var glappkontakt i bensinpumpen som sitter i tanken.
av sterf
DrEvilBoy skrev:tvärdör den eller hostar den till några gånger för att sedan dö?
Den dör bara utan någon som helst förvarning. Om man har hyfsat hög fart så kan den ibland snurra igång igen innan bilen har stannat helt.
Användarvisningsbild
av B4B
Har du kollat om du har några felkoder?
Användarvisningsbild
av mr850gle
sterf skrev:Hallå!
Bilen är en 855SE -94 som har gått 32000. Motorn kan stanna närsomhelst och går igång igen efter några försök. Hyfsat irriterande i stan vid rusning... Jag har kollat lödningarna i bränslereläet och dom SER ok ut. Någon som har några förslag på var man ska börja rota i detta?
Dette problem er det mange her ute som har hatt bla meg!! ?:-/ Jeg så heller ingen sprekker i bensinpumperele,da disse trådene er veldig tynne og vaskelig og sjekke ordntlig!! ?:-/ Men jeg skiftet dette etter endel knoting med andre ting,og det viste seg og være det som var gåent!!Bilen har aldrig stoppet siden,går nå som ny!!Så mitt tips er at du får tak i et nytt rele,er jo ikke dyrt!!I følge guru pettson her ute er rele,ne et svakt punkt på 850,n!! :???: Good luck !! :-)-)NBNBNB Feilkoder lar seg ikke avlese anng dette problemet,da det kom og gikk!!Hadde bilen på service i årjeng og de fant ikke ut av dette!! :oops: Men svært mange av oss volvo eiere har nok hatt dette problem desverre!!
av sterf
mr850gle skrev:
Dette problem er det mange her ute som har hatt bla meg!! ?:-/ Jeg så heller ingen sprekker i bensinpumperele,da disse trådene er veldig tynne og vaskelig og sjekke ordntlig!! ?:-/ Men jeg skiftet dette etter endel knoting med andre ting,og det viste seg og være det som var gåent!!Bilen har aldrig stoppet siden,går nå som ny!!Så mitt tips er at du får tak i et nytt rele,er jo ikke dyrt!!I følge guru pettson her ute er rele,ne et svakt punkt på 850,n!! :???: Good luck !! :-)-)NBNBNB Feilkoder lar seg ikke avlese anng dette problemet,da det kom og gikk!!Hadde bilen på service i årjeng og de fant ikke ut av dette!! :oops: Men svært mange av oss volvo eiere har nok hatt dette problem desverre!!
Tack för tipset, jag testar att byta ut reläet!
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]