Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av plamek
Är det möjligt att beställa en ny XC70 med de silverfärgade takrailsen som finns på V70 Summum från fabrik trots att detta inte finns inlagt som option? Eller måste man skaffa dessa som reservdelar och byta lokalt vid leverans? Man tycker att det bara ska vara ett kryss i en ruta om bilen på bandet ska ha svarta eller silverfärgade rails, V70 eller XC70 borde vara egalt?
Predator666 skrev:Hade det varit samma rails så hade det kanske funkat med ditt kryss i rutan vid bandet.
Under förutsättning att du hade beställt rätt paket. Du kommer att få lite problem med passningen av A-stolpslisten om du köper begagnade.
Jag tolkar detta som att det inte är likadana rails på V70/XC70? Jag trodde de var lika, fel av mej alltså. Tack.
Amli skrev:Ta en titt annars på de rails som sitter på Ocean edition. Dom borde gå att köpa i efterhand.
Ja, det är nog dom som gäller isåfall. Det hade varit snyggt med silverfärgade rails och tröskeldekoren till en Oyster Grå XC70.
Kanske lite OT men undrar om man kan beställa silverrails på en V70 MY10 momentum eller är dom endast dedikerade till summum?
Kan självklart tänka mig betala för det och slippa demontera i efterhand för att lacka. Dom planerna har jag just nu nämnligen....

//Lotez

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]