Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
Fått preliminärt datum för ankomst :-)

V 29-30 till ÅF
v 31 Dragkrok monterat och bilen kan hämtas!

Jag går på semester v30 :-)-)
av LOTEZ
Fortfarande bara status "Din bil är definitivt planerad". inte ens börjat byggas än! :???:

Enligt inlogget på volvocars så är planerad leverans v30. Min handlare sa v31.. Men jag är inställd på lånebil från v 30 och säkert 2-3 veckor. But who cares. Ska eventuellt bila till Kroatien med the family och dom ca 600milen t&r +statskörning där lägger jag gärna på en hyrbil :twisted:

//Lotez
Användarvisningsbild
av Guligan
LOTEZ skrev:Njae, skinn är inte min grej alltså...

Nåt som är gött med summum är ju elstolen. men den är helt onödig för min de ändå..

Och railsen tycker jag är snyggt med silver. Dom ska jag lacka i efterhand då grannen har en firma :)
Jag undrar om det inte är så att "kromrailsen" ingår även på Momentum fr.o.m. MY10. Läste det någonstans, kommer inte ihåg vart just nu bara.
av LOTEZ
Guligan skrev:
LOTEZ skrev:Njae, skinn är inte min grej alltså...

Nåt som är gött med summum är ju elstolen. men den är helt onödig för min de ändå..

Och railsen tycker jag är snyggt med silver. Dom ska jag lacka i efterhand då grannen har en firma :)
Jag undrar om det inte är så att "kromrailsen" ingår även på Momentum fr.o.m. MY10. Läste det någonstans, kommer inte ihåg vart just nu bara.

Nope, kollat med volvo. Från my10 så får man från momentum även silverlister runt rutorna. Men railsen är förbehållna för Summum.

//Lotez
av Niclas
Guligan skrev:Jag undrar om det inte är så att "kromrailsen" ingår även på Momentum fr.o.m. MY10. Läste det någonstans, kommer inte ihåg vart just nu bara.
Ne, jag tror att det bara är krom runt fönstrerna
av jhenrikj
Niclas skrev:
Guligan skrev:Jag undrar om det inte är så att "kromrailsen" ingår även på Momentum fr.o.m. MY10. Läste det någonstans, kommer inte ihåg vart just nu bara.
Enligt "Bygg din Volvo" är det bara Summum som har Silver rails. Stod inget om fönstren, men på bilderna visas fortfarande svart på momentum och silver på summum,
av LOTEZ
jhenrikj skrev:
Niclas skrev:
Enligt "Bygg din Volvo" är det bara Summum som har Silver rails. Stod inget om fönstren, men på bilderna visas fortfarande svart på momentum och silver på summum,

Jag har silver runt mina fönster my10 momentum!
av jhenrikj
LOTEZ skrev: Jag har silver runt mina fönster my10 momentum!
Misstänkte att det var så att Volvo som vanligt inte hänger med i uppdateringen av hemsidan...
Användarvisningsbild
av len
Har kört ta mig tusan 100 000 mil Volvo herrgårdsvagn. Bästa nyheten förra året är elöppningsbar baklucka. Elöppning ett måste, speciellt som handtaget alltid är skitigt.
Läder gick jag över till för 2 bilar sedan. Bra alternativ tycker jag. Svart = urk. Hela tiden smutsig. Du blir VIP-kund till schampotillverkarna. Avbländning innerspegel= mycket uppskattat varje gång du kör på vintern långa sträckor. Sedan hastighetsber. servo som gör att det vinglas mindre på landsväg ( mer motstånd i ratten) = toppen.
Lycka till

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]