Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ketto
Gäller min 855 AWD B5254T -97

Ja, idag kunde ja konstatera att mitt högra motorfäste är slut!
Lät illa på tomgång och när man körde! Men i högersvängar blev de tyst! :lol:

Blir att beställa en ny! Antingen från http://www.skruvat.se för 975 kr+ frakt eller Volvo om brorsan får en bra rabatt! (Volvoanställd) Ska höra om priset hos Volvo i morgon!! Artikelnummer har ja, så dom kan inte få fel! :lol: :lol:

Bilden säger allt!

Bild
Användarvisningsbild
av ketto
SubMarine skrev:Hade du bara symptom som att det lät illa eller fick du typ ryck eller liknande vid växling och acceleration också?
ja, de fick ja, har haft de där länge tydligen men inte tänkt på de! Men nu kollade ja de iaf och de va stål mot stål!
Användarvisningsbild
av ketto
*pettson* skrev:Se till att beställa rätt modell på fästet. Det finns två utföranden.
ja, ja hoppas att artnummer stämmer iaf! Jämförde me skruvat.se och vadis och de va lika artnr.

Har läst om 4 olika fästen, men ja låter de va osagt! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av ketto
Beställde nytt från Volvo, va billigare där än på Skruvat.se!
Pratade me brorsan, som Volvoanställd fick vi priset till 886 kr, en vanlig döing som ja får ge 1020 nånting för de!

Får den i eftermiddag! :wink:
av SubMarine
Var det krångligt att byta? Man får väll plocka ner inneskärmen i fram, är det bara att borra ut nitarna? Hur sätter man fast innerskärmen sen, specialverktyg? Måste man palla upp motorn för att släppa spänningarna på fästet?
Användarvisningsbild
av ketto
SubMarine skrev:Var det krångligt att byta? Man får väll plocka ner inneskärmen i fram, är det bara att borra ut nitarna? Hur sätter man fast innerskärmen sen, specialverktyg? Måste man palla upp motorn för att släppa spänningarna på fästet?

Nej, de va inge krångligt alls tycker ja, enda som va att bultarna ner mot subframen satt hårt iaf! :lol:
Dom mot motorn va de inga problem me iaf!
Ja, du måste palla upp motorn me nånting, ja lyfte upp bilen först, pallbock under, sänkte bilen på pallbocken så den stod bra, ut me domkraften och under motorn med den, på me en tjock bräda, så man inte förstör oljetråget! Sen lyfte ja försiktigt!

Innerskärmen går att vika undan, sitter me en plastmutter, finns ett märke var den viker sig! Inga specialverktyg!
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]