Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av plasmagunnar
Snabb leverans av MY10 verkar inte gälla XC60. Beställde den 1:a juni, säljaren pratade då om leverans i början av augusti. Nu när jag fick koden så jag kunde logga in och kolla själv, då står det prel. leverans v40. Alltså ungefär 18v leveranstid !!!! Måste ju vara något slags rekord?
Användarvisningsbild
av kez_style
plasmagunnar skrev:Snabb leverans av MY10 verkar inte gälla XC60. Beställde den 1:a juni, säljaren pratade då om leverans i början av augusti. Nu när jag fick koden så jag kunde logga in och kolla själv, då står det prel. leverans v40. Alltså ungefär 18v leveranstid !!!! Måste ju vara något slags rekord?
Jag beställde min slutet av mars fick leverans i oktober :)
av XCThord
XC90_Executive skrev:Jag har väntat 52v på leverans. Slå det! :wink:
Va?! Vilken bil var det? Och varför dröjde det så länge?

Själv har man ju nästan börjat leta efter nya bilar efter 52 veckor :wink:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
XCThord skrev:Va?! Vilken bil var det? Och varför dröjde det så länge?

Själv har man ju nästan börjat leta efter nya bilar efter 52 veckor :wink:

En XC90 T6. Hämtade den i december 2002!

Byter typ varje/vartannat år.
av XCThord
XC90_Executive skrev: En XC90 T6. Hämtade den i december 2002!

Okej, för en helt ny modell med största motorn hade jag nog också varit villig att vänta ett tag :)
av plasmagunnar
XCThord skrev:
XC90_Executive skrev: En XC90 T6. Hämtade den i december 2002!

Okej, för en helt ny modell med största motorn hade jag nog också varit villig att vänta ett tag :)
Precis, förstår att man kan få vänta på en helt ny modell. Men XC60 är ju inte ny så 18v känns länge, det tär på psyket att vänta.....måste begära ersättning för sveda och värk tror jag.
av plasmagunnar
XC90_Executive skrev:Men det är en 2,4D du har beställt då eller?
Nej, det är en D5 manuell. Har ju sett att vissa har fått XC70 D5 205 på 5-6 veckor så det kan ju inte vara nya D5:an som är problemet. Skall man skylla på belgarna?
Användarvisningsbild
av mane
Ghent börjar säkert inte bygga XC60 med de nya motorerna förrän efter semestern, det är nog den största boven. plus att de kommer att ha längre semester uppehåll än "vanligt".

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]