Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
tko skrev:Nu har jag beställt en V70 II Ice-white med följande spec:

Modell Volvo V70 II 2,4D Business Momentum Automat
Teknikpkt 2
Herrgårdsvagnpkt 2
Aluminiumfälg Cassini 17
Glasögonhållare förarsida
Blåtands handsfree
Parkeringshjälp fram/bak
Laminerat glas runt om
Tidur för tillsatsvärmare
Hastighetsberoende servo
Sub woofer bak
Elinfällbara backspeglar
Panelinlägg Modern Wood
Drag fast
Skålade gummimattor Offblack
Lastrumsmatta formgjuten plast
Lasthållare rails fyrkantig
Skyddsgaller i stål med gasfjäder

Allt detta till priset av åtta basbelopp :D Volvos kampanj på denna version är verkligen prisvärd, vid ordinarie pris hade man fått samma bil "naken" i Kineticutförande ;-//

Leverans 1 september, jag är väldigt nyfiken på både motorn (420 nm :shock: ) och Dynaudio-stereon, hoppas sommaren passerar foooort :-DD
Vad är detta för kampanj? Jag håller på och beställer bil men inget min säljare upplyst om. Gäller "kampanjen" bara dieslarna?
Användarvisningsbild
av Guligan
s6025t skrev:http://volvotorget.se/v70/ Här är en sida som visar vilka bilar som har kampanj just nu.
Tack för tipset. Jag är nära affär på en 2,5FT Business Summum. Det verkar som om 2,4D-erbjudandet är lite skarpare. Inte alls dåligt måste jag säga.
Användarvisningsbild
av tko
Jag kollade förmånsvärdet på min blivande tjänstevagn ikväll och det verkar som bilen blir billigare än vad säljaren sa till mig. Jag har extrautrustning för 70k och då ska förmånsvärdet bli 4825sek enligt skatteverkets webb, handlarn fick 5200sek enligt sin beräkning. Inte fel när det blir åt det billigare hållet :-O)

http://www.skatteverket.se/servicetjans ... 03976.html
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
tko skrev:Jag kollade förmånsvärdet på min blivande tjänstevagn ikväll och det verkar som bilen blir billigare än vad säljaren sa till mig. Jag har extrautrustning för 70k och då ska förmånsvärdet bli 4825sek enligt skatteverkets webb, handlarn fick 5200sek enligt sin beräkning. Inte fel när det blir åt det billigare hållet :-O)

http://www.skatteverket.se/servicetjans ... 03976.html

Detta blev väldigt OT nu, men jag känner jag att måste "säga" det. Jag vet en som har hämtat en ny bil precis, leasing. En Ferrari F430 Scuderia! 37 300kr per månad!! :-O) :-O) :-O)
av Amli
XC90_Executive skrev: Detta blev väldigt OT nu, men jag känner jag att måste "säga" det. Jag vet en som har hämtat en ny bil precis, leasing. En Ferrari F430 Scuderia! 37 300kr per månad!! :-O) :-O) :-O)
Jösses, det var svettigt :shock: Men ojojoj, vilken bil!!! :P
av XCThord
XC90_Executive skrev: Detta blev väldigt OT nu, men jag känner jag att måste "säga" det. Jag vet en som har hämtat en ny bil precis, leasing. En Ferrari F430 Scuderia! 37 300kr per månad!! :-O) :-O) :-O)
Herregud! :shock:

Men varför väljer man att leasa en sån bil? Om man kan avvara nästan 40 000 per månad, borde man ju kunna betala en direkt (alternativt få ett banklån som nästan alltid är billigare än leasing)? Företags-/privatbil?
av LOTEZ
XCThord skrev:
Herregud! :shock:

Men varför väljer man att leasa en sån bil? Om man kan avvara nästan 40 000 per månad, borde man ju kunna betala en direkt (alternativt få ett banklån som nästan alltid är billigare än leasing)? Företags-/privatbil?
Kaxigt! Visar med råga att pengar inte är något problem för honom. Men som XThord skriver så hade renköp eller banklån blivit billigare - betyligt billigare.

//Lotez
av Lövet
Leasingen kan förklaras av att man inte har pengarna privat (konstiga taxeringar osv) men firman har pengarna. Även om totalsumman för bilen (leasingkostnad + förmånsvärde) blir högre kan det vara så att belastningen på privatekonomin blir mindre vid leasing.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Man köra med den i tre månader och betala förmånsvärde för bara dom tre. Dvs 111 900kr. Sen har man bilen avställd resten av tiden! Så 111 900kr per år för att köra helt ny Ferrari F430 Scuderia är inte farligt! Sen ska man bara ha en vettig förklaring till "slipsnissarna" att man behöver en sån i företaget! :wink:

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]