Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Smaken är ju olika.

Jag gillar inte Venator alls, stora klossiga fyrkantiga ekrar, och inga synliga fälgbanor, nej tack. Men men men det är väl bara jag som är gammaldags och inte har hängt med i svängarna för nuförtiden ska ju allt vara fyrkantigt och ha skarpa veck inom bil-design.

Jag gillar lite runda fomer med tunna sirliga ekrar och massor av fälgbanor som tex dessa.

Det finns ju hur mycket snygga fälgar som helst till en svart V70II .....

Bild

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 2 VolvoB20, redigerad totalt 0 gång.
Snygg samling fälgar :D

Jag gillar fälgar med bred synlig fälg"kant".
För att få det på en Volvo så måste fälgekrarna krökas inåt från centrum till fälgen.
Det ger en illusion om breda fälgar, trots att det inte alltid är det.
Y-fälgar är klassiska och snygga över tiden.
Köper man för moderna "just nu" fälgar så kan dom se gamla ut om ett par år.
Nimbus19 skrev:Snygg samling fälgar :D

Jag gillar fälgar med bred synlig fälg"kant".
För att få det på en Volvo så måste fälgekrarna krökas inåt från centrum till fälgen.
Det ger en illusion om breda fälgar, trots att det inte alltid är det..
Exaktamente.... som dessa som jag har på sommarbilen, xtra bred fälgbana tack vara ekerformen, 10 tum breda med 295or på. Äkta 3-split.

Bild
Nimbus19 skrev: Y-fälgar är klassiska och snygga över tiden.
Köper man för moderna "just nu" fälgar så kan dom se gamla ut om ett par år.
Vet vad du menar, hade sådana här modefälgar en gånn i tiden när de var superheta......
Sen ändrades modet snabbt och de var iskallt total ute....
Bild
Så är det, super inne idag, helt ute imorgon.
Håller med om att dom 3 delade splitfälgarna är snygga, men dom verkar vara rätt dyra.
Försäkringsbolaget är nog inte så glada i att försäkra dom eller...?
VolvoB20 skrev:Smaken är ju olika.

Jag gillar inte Venator alls, stora klossiga fyrkantiga ekrar, och inga synliga fälgbanor, nej tack. Men men men det är väl bara jag som är gammaldags och inte har hängt med i svängarna för nuförtiden ska ju allt vara fyrkantigt och ha skarpa veck inom bil-design.

Jag gillar lite runda fomer med tunna sirliga ekrar och massor av fälgbanor som tex dessa.

Det finns ju hur mycket snygga fälgar som helst till en svart V70II .....

Bild

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Grymma fälgar!

Var kan jag hitta de där med en liten krona i mitten som hade svart insida?

Tyckte även om de sista svarta. Det enda som oroar mig är att de ser lite väl "street racing" ut och med tanke på att det är en miljöbil vill man kanske inte se ut som den värsta racerbilen.

Hur är det annars med tredjepartsfälgar till V70II, är det accepterat eller rynkar man på näsan åt dem? Tänker tex på då jag hade Audi och det var nästan ett måste med tredjepartstrejjor som
fälgar och stereo men på BMWn skulle det bara vara original.
Är det så med Volvo också?

Finns några nackdelar med tredjepartsfälgar?
Vilka märken är bra, mellan resp dåliga?
Vilka kan jämföras med Volvos?
Får jag cred eller skratt när jag rullar på gatan med ett par "svartblanka artontums blingade fetfälgar" för 40 tusen?!
Om nu venator går på 40 lakan tycker jag man kan få mer för pengarna.

Den med kronan i mitten du undrade över som jag länkade till kostar ju bara strax över tusingen i USA. Så den borde väl liggapå lite drygt 2 tusen här.

http://www.buywheelstoday.com/images/?id=5867
Bild

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]